I radnice o problému ví. Řešení však pro něj nemá. Ve všech třech zmíněných lokalitách je výška tunelu různá. Všude ale působí větší či menší potíže.

„Problém je například v tom, že tam neprojedou ani hasiči. Když jedou k zásahu s větším vozem, například s jeřábem, musejí používat objížďku přes Černotín a Hluzov,“ přiznal tiskový mluvčí Hranic Petr Bakovský, že město problém registruje.

Jak ale podotkl, neví si s ním rady. U Kostelíčka je tunel nízký, rozbitý a navíc nepřehledný. Neprojedou pod ním ani popeláři. „Naše auta se tam opravdu na výšku nevměstnají. Proto do této oblasti jezdíme přes Cementárnu,“ potvrdil ředitel Ekoltesu Milan Vinkler.

Na stejný problém narážejí podle něj popelářské vozy také u podjezdu u autokempu. „Chystáme popelnice před tunel,“ prozradil jediné možné řešení tohoto problému provozovatel kempu Peter Neupauer.

Třetí podjezd s nízkým stropem u železniční stanice Hranice na Moravě - město popelářům na výšku stačí, ale hasičům opět nikoliv.

Je na vině město Hranice, nebo leží odpovědnost na Českých drahách?

„Ty podjezdy jsou historické. Jaké normy platily v době, kdy byly postaveny, to už vám dneska nikdo neřekne,“ vyjádřil svůj názor vedoucí odboru dopravy hranické radnice Zdeněk Kolomazník.

„To máte jako se starým domem. Taky byl postaven podle norem, které už dnes neplatí. Ale nikdo ho nebude přestavovat podle norem nových,“ vysvětlil na podobném příkladu.

Ani jeden ze tří nevyhovujících podjezdů se zvýšení stropu zřejmě nedočká. Podle Bakovského to není reálné. Ke Kostelíčku prý vede pod tunelem moc málo frekventovaná cesta na to, aby do ní město vkládalo své prostředky. Podjezd u malého nádraží nemůže být prohlouben proto, že na něj navazuje prudký kopec vzhůru, jehož stoupání by se úpravou tunelu zvýšilo na neúnosnou míru.

„Největší šanci na nápravu má podjezd u autokempu. Pokud se na něj v zásobníku investic najdou peníze, může být někdy v budoucnu prohlouben. Maximálně ovšem tak, aby pod ním bez problémů mohly projíždět karavany,“ vyjádřil Bakovský nepříliš velkou naději.

Původní výšku problémových tunelů už dnes jen těžko někdo dohledá. Faktem ale je, že v průběhu desetiletí v nich probíhaly opravy silnic, a to takovým způsobem, že byla jedna asfaltová vrstva pokládána na druhou. Tak se stalo, že byl tunel opravu od opravy nižší a nižší.