Podle serveru zdopravy.cz tato informace zazněla na prezentačním dni Stavební správy vysokorychlostních tratí.

Oprava je nutná u nejstaršího cihlového mostu, který pochází z roku 1846 a vlaky po němu už dlouhou dobu nejezdí.

Viadukt je oplocený a přístup na něj nemá ani veřejnost. Nutnou rekonstrukci potvrdily i stavebně-technický a stavebně-historický průzkum.

„Vlaky, dokonce i ty vysokorychlostní, by se na nevyužívanou část Hranických viaduktů měly vrátit kolem roku 2030. Citlivá rekonstrukce jim tak vrátí jejich původní účel,“ uvedl pro server mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Záměr projektu už je hotový a nyní se začne pracovat na dopracování dokumentace pro povolení stavby. Následovat bude realizační dokumentace.

Nové nádraží

Hranice se po dokončení vysokorychlostní trati stanou významným dopravním uzlem. Velkou proměnu čeká také zdejší nádraží - vítězný návrh, který vzešel z architektonicko-urbanistické soutěže, představila nedávno Správa železnic v prostorách bývalé hranické synagogy.

Lidé si mohou prohlédnout všechny návrhy na výstavě, která v synagoze potrvá do 21. září.

Nová podoba hranického nádraží pochází od švýcarsko-českého konsorcia Nemec Taller Architektur, které tvoří architekt Lukáš Taller a projektant dopravních staveb Miroslav Vondřich. Jejich projekt zaujal porotu elegantním designem a schopností přizpůsobit se budoucím dopravním potřebám města.

Nové nádraží se stane klíčovým přestupním bodem pro dálkovou, příměstskou i individuální dopravu. Bude sloužit jak současné konvenční železnici, tak vysokorychlostním vlakům. To umožní i snadnější spojení dálkovými rychlíky od Olomouce přes Valašské Meziříčí a Vsetín až na Slovensko.

„Napojení Hranic na vysokorychlostní trať výrazně usnadní dojíždění nejen za prací. Cesta z Hranic do Ostravy se zkrátí na půl hodiny, do Olomouce potrvá dvacet minut a v Brně bude vlak za hodinu. Snadná dostupnost těchto měst přinese nové impulsy pro rozvoj Hranic i regionu,“ uvedl už dříve náměstek generálního ředitele Správy železnic Mojmír Nejezchleb.

Poloha dnešního nádraží v Hranicích není ideální - nachází se uprostřed kolejiště, což komplikuje jeho rozšíření a modernizaci. Navíc je ve větší vzdálenosti od centra.

Základní změnou, kterou cestující poznají, je, že se více přiblíží k městu. Vítězný návrh řeší také přednádražní prostor, který projde zásadní obměnou.

„Autobusové nádraží bude mít novou odbavovací halu, která bude sloužit jak pro cestující po železnici, tak i autobusy. Vznikne tedy moderní dopravní terminál nejen pro vlaky, ale i pro městskou dopravu, regionální autobusy a případně automobilovou dopravu,“ upřesnil Lukáš Tittl ze Stavební správy VRT.

Podle přepravního modelu se očekává, že bude v roce 2050 nádraží v Hranicích odbavovat 9 800 cestujících ve všední dny a 7 800 o víkendu. Hned po otevření vysokorychlostní trati by měly na nádraží zastavovat čtyři vysokorychlostní vlaky za hodinu.