Proč? Díky odstraněnému retardéru bude doprava na silnici alespoň o něco plynulejší.

„Jakékoliv odstranění retardérů z hlavních průtahů pro nás znamená velkou úlevu, protože se tím výrazně zlepšuje průjezdnost daného místa. Osobně si myslím, že retardéry na hlavních tazích ani nemají velký význam, protože dopravu velice zpomalují. Měly by se pokládat v oblastech, kde se vyskytuje hodně chodců," řekl velitel požární stanice v Hranicích Tomáš Novák.

Při nutném projetí záchranných složek jsou retardéry nevítanou překážkou, a to i z technických důvodů.

„Samozřejmě taková jízda přes příčné prahy zkracuje životnost auta, hasiči tam musí jezdit na hraně únosnosti vozu," doplnil velitel profesionální hasičské jednotky v Hranicích.

Podle slov Tomáše Nováka se po zrušení alespoň jednoho ze čtyř retardérů na Komenského ulici uleví i běžným řidičům. Nejen proto, že při „houkání" hasičského auta nebo třeba vozu záchranné služby mají plné ruce práce.

„Chtějí nám usnadnit průjezd a zajíždějí ke krajům vozovky. Jenže umístěné retardéry celou situaci ještě více komplikují," podotkl.

Se svým názorem rozhodně není osamocený. Podobná stanoviska zaznívají například také od záchranářů. I jim totiž působí uměle vytvořené hrby nemalé problémy.

„Nejlepší by bylo, kdyby zrušili všechny ty retardéry, protože na Komenského jsou podle mě zbytečné. Pořád jsme se kvůli nim snažili tu ulici všelijak objíždět. Když jedeme s pacientem přes retardéry, skáče celé auto a samozřejmě i pacient, který leží vzadu," sdělil své zkušenosti pracovník záchranné dopravní služby v Hranicích Jan Třetina. „Aspoň že odstranili ten jeden, už teď je to při jízdě znát. Je to velká úleva," prozradil.

Na Komenského ulici stále pracují stavbaři, úprava čtyř příčných prahů ještě není zcela dokončená. Momentálně probíhající částečná uzavírka bude podle informací městského úřadu trvat do 17. října. Všechna auta musela frekventovanou ulici objíždět jen po několik hodin během minulého pátku a soboty. V době dopravní špičky se kvůli tomu ve městě tvořily dlouhé kolony.