VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vyřeší zmatky s autobusy? Jednáme s dopravci, ujišťuje kraj

Kompletně přečíslované linky příměstských autobusů, nelogická spojení některých obcí se svými přirozenými centry a školáci, kteří se nemohli dopravit na vyučování.

10.1.2018
SDÍLEJ:

Autobus IDSOK v novém barevném provedení a s novým číslem linkyFoto: DENÍK/Michal Kovář

To je jen malý výčet komplikací, s nimiž se museli po Novém roce vypořádat cestující, kteří využívají autobusové spoje zařazené do Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje. (IDSOK).

Chaos ve veřejné dopravě už má i svou první oběť - kraj jako zřizovatel příspěvkové organizace Koordinátor Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje (KIDSOK) odvolal prostřednictvím svých radních ředitele této organizace Jaroslava Tomíka.

KIDSOK místo něj nyní vede stávající zástupkyně ředitele Kateřina Suchánková.

Nový šéf krajského dopravního koordinátora by pak měl vzejít z výběrového řízení.

Držet se smlouvy

A co tedy teď bude dál?

Podle náměstka olomouckého hejtmana pro dopravu Jana Zahradníčka již proběhla první jednání s dopravci, která by měla rychle vyřešit nejpalčivější problémy.

„A tento týden si se zástupci firem sedneme znovu a nastavíme takové podmínky, aby systém fungoval," sdělil radní Zahradníček.

Zgruntu "překopat" celý systém se ale kraj nechystá. 

„Musíme se samozřejmě držet smluvního rámce a vejít se do objemu objednaných služeb,“ uvedl hejtmanův náměstek.

Nešlo o úsporu, ale o hloupost

Na fungování regionální autobusové dopravy po masivních změnách platných od 1. ledna 2018 pršela ze všech stran řada stížností.

O některých z nich jsme na našich stránkách informovali i čtenáře Deníku.

Týkaly se třeba toho, že se časy příjezdů příměstských autobusů náhle přestaly objevovat na panelech takzvaných inteligentních zastávek v Olomouci. A to právě v době, kdy by se cestujícím informace hodily nejvíc.

„Na Nový rok po příjezdu z Luhačovic jsem zůstala stát v úžasu, když jsem zjistila, že informační tabule na inteligentní zastávce u hlavního nádraží zeje prázdnotou, pouze obsahuje provokativní text, že se mají cestující obrátit na Olomoucký kraj. Vypnuté nebyly, nešlo tedy o úsporu energie, ale o hloupost! Požádala jsem o vyjádření podle doporučení hned 2. ledna, ale kromě přečtení ze strany úřednice IDSOK dodnes reakce nulová, odpověď žádná,“ řekla nám například Olomoučanka Eva Čečotková.

Primátor: Ignorovali nás

Na problémy, které mohou od 1. ledna nastat, upozorňoval KIDSOK i olomoucký magistrát.

„A to už od května minulého roku. Například na to, že veřejná doprava nebude nově obsluhovat průmyslové zóny v okolí města nebo řadu zastávek přímo v něm. KIDSOK bohužel ignoroval i naše varování, že systém inteligentních zastávek není s tím jejich kompatibilní a nebude fungovat, což se také stalo. Z tohoto pohledu vnímám změnu ve vedení KIDSOK jako razantní, ale oprávněné řešení," řekl olomoucký primátor Antonín Staněk.

Špatně nastavený model

Podle náměstka hejtmana Olomouckého kraje Jana Zahradníčka, který má ve své kompetenci dopravu, byl důvodem odvolání ředitele Tomíka z funkce právě velký počet stížností od veřejnosti i starostů dotčených obcí.

„Ten model byl od 1. ledna nastavený špatně. Potíže byly například v Olšanech u Prostějova či Bedihošti. Není přece možné, aby se v prvním týdnu roku žáci nedostali do škol a pracující do zaměstnání,“ zlobil se náměstek.

Jaroslav Tomík, jenž se podílel na vzniku KIDSOK a od počátku stál v čele této organizace, rozhodnutí krajských radních respektuje.

„Za uplynulých šest let se nám podařilo připravit systémové, koncepční a strategické změny, které dosud žádný kraj v takovémto časovém úseku nezvládl. Nepřesností provázejících spuštění nového systému veřejné autobusové dopravy mělo být daleko méně, než se po 1. lednu v praxi ukázalo. Přesto věřím, že tyto mimořádnosti brzy pominou, významné kroky v tomto směru už v uplynulých dnech společně s dopravci KIDSOK udělal,“ uvedl Tomík.

Zaznělo také:

Tomáš Hodina: „Nově linka 500 katastrofa. Ráno lidi nestíhají na šest do práce, protože posunuli autobusy o 10 minut. Budiž, dá se jezdit dřívějším, ale zpět? Odpoledne na tržnici fronta přes tři zastávky!!! Do jednoho autobusu! Člověk stojí na jedné noze a ta ještě není jeho. Nedovedu si to představit v létě. A to nemluvím o tom, že od nového roku autobus ještě nikdy nejel na čas! Odjezd v 15.17 reálně odjíždí 15.30. Tak tak stíhám vyzvednout dítě ze školky.“

Jaroslav Křivánek: „Když jsem jel 2. ledna do práce, tak na každé zastávce nastupovali naštvaní lidé a nadávali!!! Tohleto, co provedli, je největší blbost, co mohli udělat, a to jezdím MHD minimálně dvakrát denně už 18 let!!! Tohleto není pro zlepšení dopravy, ale jen pro úsporu na úkor normálních lidí, viz linka číslo 19!!!“

Eva Čečotková: „Naštěstí mám i ve svém věku chytrý telefon, takže jsem díky IDOSu věděla, že mi na Lazce jede nová linka 364 (původně 764 nebo 763). Ptala jsem se tedy pánů z IDSOKu, co mají dělat cestující, kteří nemají chytrý telefon ani připojení na net. Navíc ne každý dobře vidí na zastávkách na papírové řády, jejichž texty jsou napsané malým písmem!"

Autor: Adam Fritscher

10.1.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič skupiny B 25 000 Kč

Řidiči osobních a malých dodávkových automobilů (kromě taxikářů a řidičů dopravy nemocných a raněných) Řidič dodávky - prodejce květin. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 25000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Náplň práce:, rozvoz a prodej květin, , Požadavky:, řidičský průkaz sk. B; nutná spolehlivost, samostatnost, odpovědnost; zkušenost s prodejem, schopnost komunikace se zákazníky, , Zájemci se mohou hlásit:, - zasláním životopisu (CV) na e-mail: personalni@florplant.cz. Pracoviště: Florplant s.r.o. - pracoviště hranice, K. Čapka, č.p. 2006, 753 01 Hranice 1. Informace: Emil Kostka, .

Výroba - Výroba Mistr ve výrobě 25 000 Kč

Mistři a příbuzní pracovníci ve strojírenství Mistr/ová výroby. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč, mzda max. 35000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Nástup možný IHNED., , Náplň práce:, Řízení kolektivu pracovníků výrobních dílen (řezárna, lehká mechanika, těžká mechanika, brusírna, do 20 lidí); Rozdělování práce, sledování a moderování toku výroby, sledování termínů; Hospodaření s nástroji a nářadím, řízení údržby a opravy strojního zařízení; Odborná a administrativní podpora procesů ve výrobě; Odhady časové náročnosti na výrobu; Úzká spolupráce s kooperátorem a s mistrem montáže; Sjednávání a oceňování práce pro drobné zákazníky., , Požadujeme:, Středoškolské vzdělání technického zaměření; MS Word, MS Excel, práce v PDM a CAD (Solid Works, zaškolíme); Znalost všech základních procesů třískového obrábění a odhad časové náročnosti; Znalost čtení výkresové dokumentace, znalost základních konstrukčních materiálů, tepelného zpracování a povrchových úprav; Výborné organizační a komunikační dovednosti; Spolehlivost, svědomitost a loajálnost; Zájem učit se novým věcem; Řidičský průkaz skupiny "B" (výhodou)., , Nabízíme:, 25 dnů dovolené; Práci v progresivní inženýrské firmě se zaměřením na strojírenství, stravenky., , Zájemci se mohou hlásit:, - zasláním životopisu (CV) na email: svobodova@kbhcz.cz. Pracoviště: Kbh cz s.r.o., Gen. Štefánika, č.p. 975, 750 02 Přerov 2. Informace: Eva Svobodová, .

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič ostatních speciálních 14 900 Kč

Řidiči ostatních speciálních vozidel Řidič/ka MKD (mezinárodní kamionové dopravy). Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 14900 kč, mzda max. 35000 kč. Volných pracovních míst: 4. Poznámka: Nástup možný IHNED. K hrubé měsíční mzdě bude připočítáno stravné. , , Požadujeme:, - řidičský průkaz sk. C+E; výhodou průkaz ADR sk. 4.1,4.2, 4.3, 6.1, 9, , Nabízíme:, - příspěvek na penzijní připojištění; připojištění léčebných výloh v zahraničí, , Zájemci se mohou hlásit:, - zasláním životopisu (CV) na e-mail: info.prerov@bothe-schnitzius.com, - telefonicky (Po - Pá v době od 8.00 - 18.00 hod.) na čísle 00 420 725 888 777 - Ing. Radek Holý BA, , Místo výkonu práce: Bothe-Schnitzius CZ - celá Evropa. Pracoviště: Bothe-schnitzius cz, spol. s r.o., Kabelíkova, č.p. 2975, 750 02 Přerov 2. Informace: Radek Holý, +420 004 207 258 887 77.

Služby - Služby Uklízeč, uklízečka 13 500 Kč

Uklízeči a pomocníci ve zdravotnických a sociálních zařízeních Uklízeč a pomocník ve zdravotnickém zařízení. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 13500 kč, mzda max. 14000 kč. Volných pracovních míst: 6. Poznámka: Nabízíme:, příspěvek na oběd; příspěvek na dovolenou, , Zájemci se mohou hlásit:, - zasláním životopisu (CV) na e-mail: nemocnice@nemocnice-hranice.cz;, - osobně (Po - Pá od 08,00 do 15,30hod.), sekretariát ředitele na adrese místa výkonu práce, , Místo výkonu práce: Nemocnice Hranice a.s., Zborovská č.p. 1245, 753 01 Hranice 1. Pracoviště: Nemocnice hranice a.s., Zborovská, č.p. 1245, 753 01 Hranice 1. Informace: Jitka Krejčí, .


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Házenkáři TJ Cement Hranice. Ilustrační foto

Cementáři už trénují. Cíl pro další sezonu? Zrychlit hru, říká kouč

Videosouhrn 19. července 2018

Usmrcené oči Berouskových tygrů a širý, černý lán: prohlédněte si videa dne

Vandal zapálil hřiště, škoda je 20 tisíc

Z poškození cizí věci podezírají kriminalisté neznámého vandala, který zapálil v květnu hořlavou látkou povrch víceúčelového sportovního hřiště v Hranicích.

Pivo a běh spojí hranická Pivní míle

Čtyři kola, čtyři piva, jedna party. To je podstata unikátního sportu z amerických univerzit 90. let. V sobotu 4. srpna jej přinese na Moravu druhý ročník Pivní míle Hranice.

Dům psího utrpení a dvoujazyčná likvidace gigantického burgeru: videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v úterý 17. července 2018.

Raper Basta pokračuje v přípravě debutového alba. Čekání prokládá letními singly

Před pár měsíci jsme vám přinesli rozhovor s mladým hranickým raperem Bastou, který na letošní rok připravuje své první sólové album. Ještě před jeho vydáním o sobě ale chce dát co nejvíce vědět prostřednictvím jednotlivých singlů, které již produkuje pod hlavičkou pražského labelu Unbeatable, jehož se stal v březnu oficiálně členem.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT