Poslední úpravy, kvůli kterým byla průjezdnost městskou částí již poněkolikáté omezena, se dotkly propustku pod cestou. S koncem května však zmizela jak uzavírka, tak stavební stroje.

„Drahotuše jsou již plně průjezdné. Rekonstrukce je kompletně dokončena včetně terénních úprav," prozradila předsedkyně osadního výboru Drahotuše Vlasta Zapatová. „Jednalo se o dlouhodobou a komplikovanou akci. Město muselo sladit svůj postup s postupem kraje, klíčová byla efektivní návaznost jednotlivých prací," sdělil tiskový mluvčí města Hranice Petr Bakovský.

„Finální úpravy se týkaly propustku vody, který se v rámci protipovodňového opatření rozšiřoval," připomněl Petr Bakovský hlavní důvod, proč byla část Drahotuš od března opět neprůjezdná.

Propustek by nyní měl do značné míry zabránit případným lokálním záplavám.

„U některých věcí ale budeme rádi, když se jen tak neotestují," doplnil tiskový mluvčí v narážce na případné povodně. Ty se našemu regionu v předešlých letech vyhýbaly. Poslední velká voda ohrožovala Hranicko v roce 2012.

Na celkové rekonstrukci se vedle města Hranice podílel také Olomoucký kraj.

„Právě tento projekt ukázal jak důležitá je spolupráce měst s krajem. I díky finanční účasti Olomouckého kraje mohla rekonstrukce proběhnout na takové úrovni, na jaké proběhla. Pro městskou část Drahotuše se jednalo o mimořádně přínosnou rekonstrukci a zvelebení," domnívá se starosta Hranic Jiří Kudláček.

Nerovný asfalt? V normě

Práce na komunikaci započali již v červnu minulého roku.

Nejvýraznější změnou bylo odstranění takzvaných kočičích hlav, se kterými nebyly obyvatelé dlouhodobě spokojeni.

Středem Drahotuš se tak nyní dá projet po asfaltu.

I na nový povrch však město obdrželo několik stížností, kvůli údajné nerovnosti.

Měření nerovnost vozovky sice potvrdilo, avšak výsledky zároveň ukázaly, že se stále pohybuje v normě.

David Král