Hlavním důvodem, proč město nechalo nadchod nad silnicí 1/47 postavit, byly časté stížnosti občanů na hustý provoz a nemožnost silnici přejít. Nejbližší podchod je od místa vzdálen téměř kilometr.

Obyvatelům sídliště se nelíbila ani kilometrová zacházka, když šli pro nákup přes třídu 1. máje. Cesta do obchodního centra trvala dvacet minut, přestože je od parkoviště dělilo jen několik metrů.

Lidé zde často riskovali a čtyřproudou silnici, která před otevřením dálnice sloužila jako hlavní tah mezi Olomoucí a Ostravou, přebíhali. To bylo příčinou několika kolizí. Ty nemálo kdy skončily smrtí nebo těžkým zraněním.

Tomu má být od nynějška konec. Místní však namítají, že lávka měla nad Bělotínskou ulicí stát už v den otevření nákupního centra, které ve městě funguje již řadu let. Vloni na jaře k němu přibylo druhé. Starosta si však za postavením lávky stojí.

„Ten efekt je takový zajímavý. Lidé si teď myslí, že mohou cestu bez problémů přeběhnout, ale v takových případech se stávají ty nejhorší nehody. I kdyby se nám podařil zachránit jediný lidský život, tak se stavba vyplatí,“ vyjádřil se pro Deník začátkem roku Miroslav Wildner.

Hraničané ještě na jaře nevěřili, že lávka ve městě bude stát. Původně totiž měla být využívána už v loňském roce.

„Celá věc se plánuje bůhvíjak dlouho. Osobně nevěřím, že se bude v nejbližší době něco měnit,“ sdělil svůj názor v internetové diskuzi Vítězslav Orava.

Nadchod však od soboty skutečně visí nad silnicí. Po celý víkend se však museli obrnit trpělivostí řidiči a také obyvatelé třídy 1. máje a Nové ulice. Tudy vedla objízdná trasa, která dočasně nahradila uzavřenou ulici Bělotínskou. Ve městě se mnohdy tvořily dlouhé kolony.

„Naše práce jsme rozdělili do tří etap. Část lávky přímo nad cestou bude upevněna jako poslední. Vše bude dokončeno do dvou hodin odpoledne, pokud nenastanou žádné komplikace,“ informoval stavbyvedoucí Tomáš Haladej s tím, že veřejnosti bude jedenáctimilionová investice k dispozici přibližně od konce října.