„Systém je nyní ve zkušebním provozu, uvidíme, jaký o něj bude zájem. Také musíme ještě vyřešit některé technické nedostatky,“ uvedla Kateřina Beránková, vedoucí kanceláře tajemníka Městského úřadu Lipník nad Bečvou.

Od pondělka se lidé mohou objednávat na matriku, evidenci obyvatel, živnostenský úřad a některé služby odboru sociálních věcí a zdravotnictví. V nejbližší době přibude ještě Czech Point.

Narozdíl od měst, kde již objednávací systém funguje, má ale Lipník jeden vážný nedostatek: před okénky úředníků chybí totiž vyvolávací systém, který by lidem ukázal, kdo je vlastně na řadě. „Internetové rezervace jsou možné jen tam, kde úředník může vstát od stolu a jít konkrétní osobu vyvolat. Na dopravě a u vydávání občanských průkazů a pasů, kde by byl tento systém nejvíce potřeba, musíme nejdřív vyřešit vyvolávání lidí,“ řekla Beránková a dodala, že město se nyní snaží najít co nejlevnější řešení tohoto problému.

Ve zkušebním provozu je internetové objednávání od pondělí.

„Zatím ho u nás nikdo nevyužil, ale je to krátká doba,“ uvedl vedoucí odboru vnitřních věcí Pavel Šik. Že je tomu stejně i na dalším pracovišti, potvrdila Věra Indrová z obecního živnostenského úřadu. Podle zkušeností však na úřady o letních prázdninách chodí méně lidí, větší zájem se dá proto očekávat až od září.