Do pořízení tohoto zařízení přitom investovala všechna největší města na Přerovsku statisíce korun.

Sami strážníci zatím netuší, kde radary skončí, pokud by tento návrh parlament schválil. Jisté však podle nich je, že když radary zmizí ze silnic, bezohlednost řidičů se zvýší.

„Městská policie vznikla, aby zabezpečovala pořádek ve městě, a to včetně úseku dopravy. Pokud bude tento záměr schválen, nic proti tomu zřejmě nezmůžeme. Vadí nám spíš někdy až urážející argumenty, kterými se zdůvodňuje, proč bychom radary neměli měřit. My přitom plníme něco, co vyžaduje zákon,“ vyjádřil se k návrhu poslanců ředitel Městské policie v Přerově Omar Teriaki.

Tento návrh ale zaskočil i ostatní vedoucí Městských policií na Přerovsku. „Od té doby, co používáme radar, došlo k výraznému zklidnění dopravy v našem městě. Určitě by byla škoda, kdybychom tímto způsobem přišli o možnost preventivně ovlivňovat chování řidičů na silnicích,“ okomentoval navrhovanou změnu vrchní strážník Městské policie v Lipníku nad Bečvou Pavel Maloch.

Strážníci z přerovského regionu používají radary zhruba dva roky a jejich pořízení přišlo na statisícové částky.

Nejdražší radar mají strážníci v Hranicích. Ten stál zhruba 800 tisíc korun. Radary přibližně za půl milionů korun používají strážníci v Přerově a v Lipníku nad Bečvou.

Podle vedení městských policií v přerovském regionu se používání radarů velmi osvědčilo. „Řidiči si už zvykli na to, že na jejich způsob jízdy dohlížíme, a proto svou nohu na plynu mnozí z nich raději drží zkrátka,“ říká Pavel Maloch.

Jeho slova ale potvrzují také předsedové místních částí Hranic a Přerova, kde strážníci radary často používají. „Když se v naší obci objeví radar, řidiči okamžitě dodržují padesátku. Navíc, když tudy projíždí šofér podruhé, pamatuje si, že se zde někdy měřilo, a příště se má už na pozoru,“ míní předseda osadního výboru ve Slavíči, místní části Hranic, Jiří Trna.

Stejné zkušenosti má i předseda přerovské místní části Lýsky. „Měření rychlosti má určitě význam. Pokaždé, když se tady objeví policejní auto, okamžitě se to projeví na zklidnění dopravy,“ je přesvědčen předseda osadního výboru v Lýskách František Hradil.

Jak s radary městští strážníci naloží, pokud přijdou o oprávnění používat je, zatím sami netuší. Zbavovat se ale těchto měřicích zařízení nechtějí.

„Asi ho zamkneme do skříně, protože situace se může změnit. Kdybychom ho měli prodat, stejně by nebyl nikdo, kdo by měření zajišťoval. Už teď vypomáháme celorepublikové policii, která se potýká s podstavy svých zaměstnanců,“ vysvětlil ředitel hranických strážníků Miroslav Mann.

„Pokud přijdeme o právo používat radar, zřejmě ho zazimujeme,“ svěřil se zase šéf přerovských strážníků Teriaki.