MobilOK slouží především jako identifikátor jízdních dokladů v rámci Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje (IDSOK).

Registrovaným zákazníkům stačí stáhnout aplikaci a přihlásit se údaji, které využívají pro e-shop IDSOK. Z

akoupené jízdenky i totožnost cestujícího se tak propojí s mobilním telefonem.

Noví zájemci se mohou registrovat přímo v aplikaci, nutností je nahrání vlastní fotografie.

Kromě zobrazování potřebných údajů systém nabízí odkaz na e-shop nebo na web cestujok.cz s jízdními řády.

Kontrola v dopravních prostředcích probíhá dvěma způsoby.

„Ve vlacích Českých drah a MHD Olomouc pomocí QR kódu, v příměstských autobusech a městské hromadné dopravě v Přerově, Prostějově, Zábřehu, Hranicích a Šumperku pomocí vizuálního odbavení,“ popsala Michaela Lavrenčíková.

IDSOK prozatím umožňuje pořízení týdenních až ročních dokladů pro zvolené tarifní zóny, které lze různě kombinovat.

Nákup jednorázových jízdenek bude možný, jakmile zástupci Koordinátora Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje doplní tuto funkci. Původně s ní počítali od roku 2021. „Bohužel pandemie nám práce zpomalila,“ přiznali.

Nákup časových jízdenek tak zatím potěší hlavně pravidelné cestující, kteří upřednostňují elektronické odbavení před kontrolou papírového kuponu.

"Testeři" dostali 75 procent slevu

S testováním mobilní aplikace pomohli dobrovolníci z řad veřejnosti. Zapojili se studenti, lidé středního věku i senioři. Koordinátor Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje (KIDSOK) jim za odměnu nabídl slevu 75 procent z celkové ceny jízdného po dobu dvou měsíců.

„Z přihlášených zájemců jsme vybrali 200 testerů z celého kraje. Počet instalací aplikace byl celkem 94, jízdní doklad zakoupilo 68 osob,“ shrnula tarifní specialistka a analytička KIDSOK Michaela Lavrenčíková.

Sběr dat probíhal letos od ledna do března.

„Nejčastěji testeři upozorňovali na delší dobu pro připsání platby za jízdní kupon, která trvala dva dny. Na základě toho jsme ji zkrátili na jeden den,“ prozradila Lavrenčíková.

KIDSOK nyní pracuje na úpravě e-shopu, jehož vzhled se cestujícím nezamlouval. Zásadnější úpravy ale po ukončení výzkumu nebyly potřeba.