Zbývá opravit už jen spadlý břeh z kostek v ulici Komenského. To však nepřísluší městu, ale správci potoku Ludina.

Kus břehu se tam utrhlo a spadlo do vody už při loňských povodních. Zemědělská vodohospodářská správa má v plánu jej opravit, jakmile získá peníze od ministerstva zemědělství. Podle předpokladů by to mohlo být ještě letos.

Správce druhého významného potoku ve městě, kterým je Velička, se už činí.

„Povodí Moravy dává do pořádku koryto toku ve Lhotce, ve Velké i Hranicích. Tam navíc opravuje i opěrné zdi poblíž soutoku Veličky s Ludinou,“ vyjmenoval akce, které si vyžádala velká voda, starosta města Miroslav Wildner.

Město už zvládlo nechat opravit most v příměstské části Lhotka, a Čechovu ulici v Hranicích i Nábřežní v Drahotuších, z nichž loňská povodeň doslova vytrhala kusy asfaltu.

Oprava lávky pro pěší pod farou už je těsně před dokončením a do konce října by se lidé měli dočkat i nové lávky v ulici Mlýnský příkop.

Tam se dělníci pustili do práce 1. září, ovšem kolemjdoucí jim ji mnohdy komplikují.

Lávka pro pěší pod farou už je téměř dokončena. Je pojata v moderním stylu a nechybí na ní ani nájezd pro cyklisty, vozíčkáře a kočárky.

V ulici Mlýnský příkop komplikují dělníkům opravu lávky lidé, kteří stavbou procházejí bez ohledu na to, že je tam vstup zakázán.

„Stavba je zahrazena pletivem a obehnána výstražnou páskou. Lidé ji ale strhávají, pletivo pokládají na zem a mostek používají, i když je rozkopaný. Kdyby se tady někomu něco stalo, nesla by odpovědnost naše firma,“ postěžoval si na některé chodce mistr stavební výroby Jiří Svoboda.

Někteří lidé se snaží na stavbu dostat i v době, kdy na ní pracují dělníci.

„Posíláme je pryč. Ten mostek teď není možné používat,“ zopakoval Svoboda.

Podle jeho dalších informací by měla být stavba dokončena do posledního října. Spočívá v rozebrání kamenného oblouku, výměně za nový a položení horní vrstvy, která už nebude z betonu, ale z žulových kostek.

Na všechny akce, které jsou v režii města, získaly Hranice dotaci ministerstva pro místní rozvoj, která pokryla vždy 80 procent veškerých nákladů. Většinou šlo o částky do milionu korun, s výjimkou mostku ve Lhotce, který vyšel téměř na dva.