„Chceme, aby byl na mostě trvalý jednosměrný provoz ve směru z centra, s možností využití pro obousměrnou automobilovou dopravu. Tím by se částečně ulehčilo dopravě v ulici Pod valy,“ shrnul výsledky jednání náměstek přerovského primátora Josef Kulíšek (ODS).

Jak dále dodal, bude město usilovat o poskytnutí dotací na stavbu mostu ze státního rozpočtu. Investici ve výši sedmdesát milionů korun by totiž Přerov ze svého nezaplatil.

Rekonstrukci Tyršova mostu dlouhou dobu brzdila vyjednávání o jeho podobě, a to přesto, že byla architektonická soutěž na tuto akci vypsána již v roce 2004. Zatímco přerovští radní prosazovali v minulém volebním období variantu gigantické stavby, jíž dominovala ocelová lana a atypický oblouk, lidé se přikláněli spíše ke konzervativnějšímu řešení.

Mnozí dokonce uvažovali o uvedení mostu do původní historické podoby. Radnice kvůli tomu nakonec zavrhla vítěznou variantu a na základě ankety mezi občany se přiklonila ke kompromisnímu řešení. „Návrh architektonické kanceláře Aleny Šrámkové skončil ve veřejné architektonické soutěži na druhém místě a lidé si jej vybrali i v anketě,“ řekl k tomu již dříve tiskový mluvčí přerovského magistrátu Bohuslav Přidal.