Angličtinářka přišla s nápadem vyzkoušet online výuku s nějakou cizí zemí.
„Zpočátku jsem hledala na internetu něco jako Skype classroom, konkrétně Sunday lunches. Jde o online výuku přes skype. Děti si připravily recepty v angličtině, které si postupně vyměníme a dozvíme se tak o stravování v různých zemích," popsala Jana Březinová.
Jedna škola ji pak oslovila s tím, že by rádi zkusili takzvanou mystery classroom.
„Spojili jsme se přes skype s nějakou zemí. Nevěděli jsme, odkud jsou. Museli jsme si připravit otázky ze zeměpisu. Oni zjistili, že jsme z ČR, ale tipovali Odry nebo Olšovec, nakonec na to ale přišli. Celá skype hodina mě moc bavila," popsala průběh vyučování Barbora Kubešová a Klára Příkaská ji doplnila.
„Mohli jsme odpovídat jen ano, ne, a zároveň takové otázky pokládat. Občas jsme jim nerozuměli, protože měli zvláštní výslovnost. Že jsou z Ystadu na jihu Švédska, jsme uhádli jako první," pochlubila se.
„Musím děcka pochválit, protože měli jednu výbornou otázku a to, zda je daný stát královstvím. V ten moment měli vyhráno, protože přece jen v Evropě moc království není," usmála se jejich učitelka, která sice věděla, že jde o švédskou školu, ale nikoliv v jakém městě.
Švédům se hodina líbila natolik, že přišli s tím, že chtějí se Základní školou 1. máje nadále spolupracovat. Proto si pro české žáky připravili čtyři videa s nápovědami a měli uhádnout, o která konkrétní místa se jedná. Na oplátku jim dvacet dětí zaslalo tři videa.
„Měli hádat tři města. Ke každému jsme vymysleli deset indicií. Povedlo se jim poznat všechny tři. Litomyšl, Zlín a Františkovy Lázně," dodala žákyně Sára Cimalová.
Při vyhledávání informací měli hraničtí sedmáci před sebou rozložené atlasy, v rukou chytré telefony, které jim učitelka dovolí v interaktivní hodině užívat.
Uhádli město Malmö, hokejovou arénu ve Stockholmu Ericsson Globe, město Göteborg a také zábavní park v Göteborgu. Ve videu pro ně nechybělo ani české sbohem.
Hraničtí studenti se nenechali zahanbit a na konci hodiny natočili pozdrav před tabulí, kde je společně pozdravili slovy ses snart, což je švédsky brzy na viděnou.
Jana Březinová hodnotí celou akci jako povedenou.
„Rádi bychom ve spolupráci pokračovali. Chceme společně vymyslet nějaký společný projekt, kdy bychom se mohli i navštívit. Celkově v této komunikaci vidím obrovský potenciál a přínos pro naše žáky," uzavřela Jana Březinová.