Podle prodavačů už naplno vypuklo nákupní šílenství. Zatímco někteří rodiče volí prostředí komornějších obchůdků, kde jim s výběrem zboží poradí prodavačka, jiní ve snaze ušetřit raději míří do supermarketů.

V jednom se ale shodují všichni: už ať jsou nákupy za námi.

„Hlavní nápor lidí jsme zaznamenali až tento týden. Předtím sice chodili, ale nebylo jich tolik,“ shrnula prodavačka Ivana Koutná ze specializovaného obchodu u přerovské Hypernovy.

Ceny školních potřeb podle jejích slov v letošním roce mírně vzrostly. „Nejvíce šly asi nahoru pastelky, fixy a lepidla. Naopak aktovky nebo pouzdra si drží stejnou cenu,“ srovnala Koutná.

Rodiče, kteří mají pořídit školní výbavu třeba pro dvě starší děti, si proto zoufají. „U nás jde každý rok nákup školních pomůcek do tisícovek. Jednou kupujeme novou aktovku, příště zase pouzdro nebo věci do tělocviku. Snažím se mít koncem prázdnin vždy nějakou finanční rezervu,“ popsala maminka dvou studentů ve věku 14 a 16 let.

Zatímco někteří rodiče dávají přednost levnějším supermarketům, jiní jdou naopak cíleně do malého obchodu.

„V supermarketu musím hledat delší dobu věci, které potřebuji. Tady ukážu prodavačce seznam ze školy, a ta mi všechno potřebné pomůže najít,“ pochvalovala si zákaznice Hana Baranyiová z Přerova, která nakupovala v obchodě v Komenského ulici pomůcky pro své dvě děti ve věku 12 a 15 let. „Přiznám se ale, že to vždy nechám až na poslední chvíli,“ dodala.

A jaké trendy letos u dětí vládnou?

„U dívek ve věku 15 až 16 let jednoznačně vedou školní pomůcky s obrázkem medvídka Pú. Velký zájem je i o zboží inspirované různými seriály a nebo s potisky oblíbených hrdinů. Pořád v kurzu je samozřejmě panenka Barbie,“ líčí vedoucí prodejny v Komenského ulici Lea Henčlová.

Podle jejích slov je ale největší zájem o propisky s tenkým hrotem Solidly, což potvrzují i jiní obchodníci.

„Hitem jsou disneyovky na sešitech, na obalech i na pouzdrech. Velký zájem je i o značkové studentské batohy s pevnými zády,“ dodala vedoucí prodejny v Přerovance Jaroslava Karasová.

Podle jejích slov nakupují dražší věci do školy děti s rodiči, zatímco sešity a obaly si školáci kupují sami.

„Největší problém je vždy sehnat správné obaly na knížky. Ty totiž často nesedí. Lidem se proto snažíme vyjít vstříc tak, že jim knížky přímo v obchodě zabalíme,“ dodala Karasová.

Počet zákazníků v obchodě podle jejích slov tento týden vzrostl až trojnásobně.