Obyvatelé sídliště Hromůvka si totiž často krátí cestu k nákupnímu středisku Kaufland riskantním přebíháním této čtyřproudové silnice.

Na pěší lávku, která měla být podle slov starosty Hranic postavena ještě letos, si však místní musejí počkat až do příštího roku. Za průtahy může hlavně nezájem ze strany stavebníků.

„Přihlášená firma ve svém návrhu překročila námi předpokládanou cenu 6 milionů Kč bez DPH,“ uvedl mluvčí Městského úřadu v Hranicích Petr Bakovský. Tato částka je podle zákona o veřejných zakázkách v případě stavebních prací zároveň rozhodující pro způsob, jakým se zakázka vyhlašuje. „Celá soutěž se tedy musí vypsat znovu podle zákona 137/2006 o veřejných zakázkách ,“ vysvětlil Bakovský.

„O konkrétních podmínkách by měla rada města rozhodovat na svém dnešním odpoledním zasedání, “ informoval v úterý 23. záříBakovský. Uvedl také, že nové řízení se bude konat v období říjen - listopad. Lávka se bude stavět až v příštím roce.

Zda má na stavbu lávky vliv zpoždění stavby dálnice D47, Bakovský nepotvrdil. „Na jednu stranu je pravda, že až řidiči začnou využívat dálnici, provoz na čtyřproudé silnici z Olomouce do Ostravy bude nižší. Stavba lávky a omezení s ní spojená tedy nebudou tolik komplikovat dopravu. Zároveň se však obáváme, že pokud bude silnici využívat méně řidičů, lidé přestanou mít obavy z možné nehody a budou silnici přebíhat ještě více, než je tomu dosud. Rizikově to tedy může být stejné,“ dodal Bakovský.

Že jde o problémový úsek, potvrzují i názory některých obyvatel Hranic či samotných řidičů, kteří tudy projíždějí.

„Jezdím tudy třikrát týdně směrem na Olomouc. Už několikrát jsem byl svědkem toho, že někdo přebíhal silnici a z dálky na něj troubilo jiné auto,“ popsal své zážitky čtyřiatřicetiletý řidič z Olomouce, který si nepřál zveřejnit jméno.

„Přes cestu jsem už několikrát přebíhal. Vždycky si ale dávám pozor a čekám, až nepojede vůbec žádné auto. Kdyby tu byla nějaká lávka, určitě bych po ní chodil,“ svěřil se sedmnáctiletý Petr z Hranic.

Na financování celé stavby se mají rovnou měrou podílet město Hranice a provozovatelé nákupních center, společnost Kaufland a společnost STOP.SHOP. Hranice s.r.o. Investorem bude město Hranice, kterému bude lávka také patřit.

Kromě stavby lávky také město uvažovalo o možnosti umístit na silnici zpomalovací prvky a přechody. Jak ale Bakovský uvedl, jednalo by se spíše o krajní variantu, která prozatím zůstává pouze nápadem.

V současné době se město Hranice soustředí zejména na budování zpomalovacích a bezpečnostních prvků v místech, kudy v budoucnu povede silniční připojení na nově budovanou dálnici, tedy ulice 1. máje, Potštátské, Alešovy, Purgešovy a kpt. Jaroše.

„Dostali jsme dotaci ve výši 1,3 milionu korun. Jeden středový ostrůvek už jsme vybudovali v Potštátské ulici a nyní stavíme ostrůvek na křižovatce ulic Nádražní a Alešova,“ informoval Bakovský.

Pavlína Chmelařová