„Denně řešíme v průměru dvě nehody, což není mnoho. Řidiči nám totiž nehodu nemusejí hlásit, pokud není splněna aspoň jedna ze tří podmínek: škoda přes sto tisíc, zranění nebo škoda vzniklá třetí osobě,“ vysvětluje mluvčí přerovské policie Michaela Sedláčková. Přesto policisté vyjíždějí denně k šesti až sedmi případům, kde pouze pomáhají řidičům rozhodnout o zavinění nebo vyplnit euroformuláře.

„Většinou nehody na sněhu vznikají tak, že někdo nedobrzdí. Výsledkem jsou pak třeba promáčklé blatníky. Takovýchto drobnějších případů nám v posledních dnech opravdu hodně přibylo,“ řekl mluvčí České pojišťovny Václav Bálek. V bývalém přerovském okrese se podle něho od pátku do úterka stalo šest podobných případů.

Přibývá i rozbitých okapů

„Kromě nehod má sníh a mráz vliv i na pojištění nemovitostí, máme hlášené například rozbité okapy po sesuvu sněhu, rozbitou střešní krytinu a popraskané vodovodní trubky,“ dodává Bálek. Velký nárůst pojistných událostí v souvislosti se sněhem přiznává i pojišťovna Kooperativa.

„V současné době přijímáme asi o padesát procent hlášených škod na vozidlech, než je v tomto období obvyklé. Nejvíc je jich z krajů Moravskoslezského, Olomouckého a Jihomoravského. V Olomouckém kraji máme 30 škod ve výši jeden a půl milionu korun,“ hodnotí mluvčí pojišťovny Milan Káňa a dodává, že v celkové částce jsou zahrnuté i škody nemovitostech.

Jde hlavně o blatníky a menší ťukance

S přibývajícími nehodami začíná být v autoservisech plno.

„Řekl bych, že máme o dvacet procent víc práce než jindy. Jsou to hlavně blatníčky a různé ťukance,“ podotýká majitel hranického autoservisu Auto Drei Pavel Dreiseitl.

„Zákazníky objednáváme týden až čtrnáct dní dopředu, podle toho, kolik toho zrovna máme rozdělaného.“ Tato firma provozuje také odtahovou službu.

„Spíš než z nehod taháme auta, která jsou nepojízdná kvůli mrazu,“ dodává Dreiseitl. Mnozí řidiči ale s opravou mírně poškozeného auta nepospíchají a odkládají ji na dobu, kdy bude sníh definitivně pryč. „U nás se zatím kalamita moc neprojevila, myslím, že práce máme stejně jako jindy,“ hodnotí karosář Milan Doležal z Přerova. Také v hranickém PP Autocentru zatím stíhají bez problémů.

„Odpovídá to běžnému standardu v tomto ročním období. Zákazníky bereme bez čekání, jak přijedou,“ říká obchodní ředitel servisu Petr Hála