Radnice to odůvodňuje dokončováním cyklostezky Bečva.

„V současnosti jsme zažádali o získání dotace na vyasfaltování dvoukilometrového úseku od chatové osady Dříň k Týnu nad Bečvou. Realizace se předpokládá v roce 2014," informoval Petr Bakovský, mluvčí Městského úřadu v Hranicích. Podle něj je stavba cyklostezek finančně náročná, a tudíž je získáním dotací prakticky podmíněna.

Cyklisté v hojném počtu nejezdí jen rekreačně, kolo jako dopravní prostředek využívají i například pro cesty do zaměstnání. Přímo ve městě však dnes funguje jen první cyklostezka vedoucí od hlavního vlakového nádraží přes centrum města na Plovárnu.

„Druhá etapa je stavebně povolena a bude zařazena do návrhu rozpočtu města v příštím roce," sdělil Bakovský s tím, že zastupitelé a dostupnost financí rozhodnou, zda k realizaci za rok skutečně dojde.

Druhá stezka povede od areálu cementárny Zborovskou ulicí a kolem kasáren do Drahotuš. V roce 2007 se však mluvilo i o dalších třech úsecích, které měly v Hranicích vzniknout.

„Třetí a čtvrtá etapa je ve fázi, kdy je zpracován projekt k územnímu řízení," uvedl mluvčí radnice.

Jedná se o etapy, po jejichž realizacích se lépe pojede cyklistům ze Lhotky a Velké přes Hranice k cyklostezce Bečva a také těm, kteří se vydají z centra města do Teplic nad Bečvou. Poslední pátá etapa, kdy pruh pro cyklisty by měl vést od Kostelíčka do Teplické ulice, se nyní neplánuje.

Vybudování první části na podzim roku 2009 zvedlo vlnu kritiky. Značení nejprve navádělo cyklisty, aby vjeli do zákazu vjezdu, cyklopruh byl po zimě navíc značně znečištěn. Nešťastně bylo řešeno i vyhýbání cyklistů a vozidel u ostrůvků na třídě 1. máje, kde se část komunikace pro cyklisty dodnes na několika místech zcela ztratí. Třešničkou na dortu byl samotný závěr, kdy se sportovci k cílové destinaci „Plovárna" vůbec nedostali, neboť značení záhadně skončilo na opačném břehu řeky Bečvy. Podle vyjádření radnice tam ale už nyní cyklisté nebloudí a značení bylo upraveno.