Na jejich místě tak mohlo vzniknout parkoviště pro pětačtyřicet aut. Spoje využívající zrušená autobusová stanoviště se přesunuly na protější stranu.

„Dnes jsme obdrželi žádost o zkolaudování a do konce tohoto týdne by mělo být hotovo se vším všudy. Práce se uskutečnily kompletně v režii ČSAD Ostrava. Všechno bylo velice dobře zorganizováno, takže jsme nemusely řešit žádné problémy," uvedl Pavel Slovák z Odboru správy majetku Městského úřadu Hranice.

„Tento týden se jdou na místo podívat také zástupci policie z dopravního inspektorátu, tak ještě uvidíme, co na to řeknou," doplnil.

Změny, ke kterým došlo, podle něj nenarušily provoz nádraží ani autobusovou dopravu.

„Nesetkaly jsme se s žádnými stížnostmi ze strany cestujících ani řidičů. Zbylá stanoviště mají dostatečnou kapacitu, aby pojala také linky ze zrušených stanovišť," vysvětli Pavel Slovák.

Oprava chodníků i budovy

Jelikož se o vybudování parkoviště kompletně postaral provozovatel nádraží, ČSAD Ostrava, město Hranice nemuselo ze svého rozpočtu uvolňovat ani korunu.

Náklady této akce se pohybovaly těsně pod hranicí jednoho milionu korun.

„Velkou výhodou také je, že i když se jedná pouze o provizorní řešení, vše co se na parkoviště použilo, bude mít poté další využití. Ať už se jedná o dopravní značení či betonové mechanické zábrany. Všechno je zkrátka uděláno tak, aby nebyla promarněna ani koruna," prozradil dále Pavel Slovák.

Jedná se pouze o první část rekonstrukce autobusového nádraží.

Vedle nového parkoviště se hraničtí obyvatelé dočkají také opravy chodníků. Především pak ale vytoužené opravy nádražní budovy.

„Půjde ale spíše o udržovací zásahy, nikoliv zásadní rekonstrukci. Funkci autobusového nádraží převezme v budoucnu jednotný dopravní terminál v prostoru dnešního vlakového nádraží. Bylo by proto zbytečné uchýlit se k nákladné přestavbě autobusového nádraží," prozradil již dříve mluvčí města Hranice Petr Bakovský.

David Král