Přejít hlavní cestu rozdělující Bělotín na dvě části bylo donedávna téměř nemožné. Středem obce totiž vedla hlavní silniční trasa spojující Olomouc a Ostravu, po níž denně projížděly desetitisíce automobilů.

„Obchvat je dar, na kteří čekali všichni naši obyvatelé. Odvede z obce asi šedesát procent tranzitní dopravy,“ uvedl bělotínský místostarosta Josef Žingor (ČSSD). Podle jeho slov si zvýšená dopravní zátěž v Bělotíně vybrala i tragickou daň. „Těch lidí, kteří tady zemřeli pod koly aut nebo byli zmrzačení při dopravních nehodách, byla spousta. I proto je pro nás zprovoznění obchvatu velkou úlevou,“ dodal Josef Žingor.

„My jsme byli jedni z těch, co dopravou v obci trpěli nejvíce. Náš dům totiž stojí hned vedle hlavní cesty. Proto otevření obchvatu s radostí vítáme,“ řekl jeden z bělotínských obyvatel Vojtěch Lév.

Nově postavená komunikace také urychlí dopravu na severní Moravu. Právě v Bělotíně totiž vznikaly časté silniční zácpy, které cestu tímto úsekem značně zpomalovaly. „Znamená to, že cesta z Olomouce do Ostravy bude nejen rychlejší, ale také bezpečnější,“ podotkl poslanec Miroslav Vlček (ČSSD), jeden z hostů ceremoniálu.

Účastníci slavnostního otevření ocenili také nejimpozantnější část obchvatu, šest set metrů dlouhý silniční most. „Je to krásné technické dílo,“ hodnotil stavbu Alfréd Brunclík, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic.

Obchvat Bělotína je součástí rychlostní komunikace R48. Ta by měla v budoucnu nahradit stávající silnici I/48, která je významným spojením zejména pro dálkovou dopravu. Projekt zahrnoval výstavbu silnic o celkové délce 3,3 kilometru. Hlavní součástí je čtyřpruhová trasa dlouhá přes dva kilometry.
Stavba stála celkem 1,2 miliardy korun, z toho 60 procent nákladů bylo hrazeno z evropského fondu ISPA.