Podle organizátora Jaroslava Koše jich bylo pouhých 369. V sobotu se poprvé akce měla zúčastnit také zhruba padesátka historických vozidel. Vojenským areálem, který je kromě jmenované akce veřejnosti nepřístupný, se nakonec od Zeleného kříže přes pozorovatelnu u Velké Střelné do Města Libavá a dále na Starou Vodu projelo pouze šest automobilů a dva motocykly.

„Bohužel počasí nevyšlo podle očekávání, čekali jsme větší účast. Chtěli jsme, aby se jízdy zúčastnili pouze majitelé se stroji vyrobenými do roku 1952. Mnoho lidí má své stroje naleštěné a nechtějí s nimi do deště," okomentoval přímo na místě skromné zastoupení veteránů Jiří Zemánek z Oldtimer clubu Helfštýn.

Mezi necelými čtyřmi stovkami cyklistických a pěších nadšenců se na akci vydal svým červeným vozem i obyvatel nedalekého Velkého Újezdu.

„Byl jsem tady kdysi jako cyklista a také nebylo nijak pěkné počasí. Aerovka ale zvládne všechno," usmál se Jiří Čekan, který Libavou projel ve vozu Aero 50 vyrobeného roku 1938. 

Sychravé počasí nenechalo doma sedět ani manželé Kitanovi.

„Jsme tu po třetí. Byli jsme i na jarní části a to bylo nádherně. Dokonce jsme se i opálili. Dneska jsme se museli pořádně obléct. Kdyby člověk nechtěl, tak nejede," poznamenala Drahomíra Kitanová, která na Libavou přijela s manželem z Jindřichova u Hranic.

Během jarní etapy vojenský prostor a jeho nedotčenou přírodu spatřilo na pět tisíc cyklistů a pěších. K dispozici je 140 kilometr tras. Zastavit se dá například u legendami opředeného skaliska Bílý kámen, který dal akci jméno, navštívit se na zámečku Bores nebo je možnost vyjet na generálskou pozorovatelnu střelnice. Ve městě Libavá ke k vidění odsvěcený libavský kostel, větrný mlýn či památník založení útvarů PTP.

Rekordní účast na této akci se zapsala při 16. ročníku v roce 2009, kdy se Bílého kamene zúčastnilo 6303 registrovaných cyklistů a turistů.