Stížností je v petici, kterou se ve středu zabývala městská rada, hned několik. V prvé řadě poukazují petenti na to, že nikdo z řidičů nerespektuje dopravní značku, která jim hned u vjezdu na náměstí zakazuje jeho projetí.

„Ze všech aut, která vjíždějí do centra, jich na náměstí zastaví asi jen každé patnácté,“ odhadl Bronislav Ludmila, který se pod petici podepsal rovněž, přestože je členem městského zastupitelstva, na jehož hlavu padá kritika petentů rovněž.

Ludmila se však netají tím, že se mu stávající dopravní systém v historickém jádru Hranic nelíbí. „Dali jsme těžké miliony do rekonstrukce náměstí a teď ta draze položená dlažba pod tím obrovským náporem aut neskutečně trpí,“ vyjádřil svůj názor Ludmila.

Stejně jako ostatní lidé, kteří jsou podepsáni pod peticí, poukazuje však ještě i na jiný nešvar. „Agresivita řidičů jde tak daleko, že mezi 18. hodinou večerní a 8. ranní permanentně překračují nejen stanovený třicetikilometrový limit, ale i limit určený pro uzavřenou obec,“ píše se mimo jiné v petici.

Jediným možným řešením tohoto problému je podle starosty města zpřísnění kontrol a postihů ze strany městské policie. „Využijeme k tomu bezpečnostních kamer,“ slíbil Miroslav Wildner a pověřil radniční odbor dopravy, aby v tomto duchu petentům písemně odpověděl.

K další části petice se však starosta staví dost skepticky. Lidé z náměstí totiž navrhují, aby se na náměstí vjíždělo Radniční ulicí, která teď slouží výhradně jen jako výjezdová s tím, že stejně tak zůstane zachována pro vjezd do centra i Svatoplukova ulice. Jiráskova by naopak zůstala průjezdná jen pro vozidla zásobování.

„To by pak ale nastal další paradox,“ vyjádřil svou obavu starosta. „Z náměstí by se tím pádem dalo vyjet jen jednou jedinou ulicí, na což by z hlediska bezpečnosti doplatili především cyklisté a chodci,“ vysvětlil.

Podle něj připadá v úvahu i to, že by se z náměstí a přilehlých ulic stala pěší zóna. „V tom okamžiku by však centrum města zůstalo mrtvé a to by se zase nelíbilo obchodníkům,“ přemýšlel nahlas Wildner.

„Na hranickém náměstí už se z hlediska dopravy vyzkoušelo kde co a nikdy to nepřineslo všeobecnou spokojenost,“ dodal závěrem.