„Podpora tohoto návrhu nebyla dostatečná. Většina zastupitelů se přiklonila k názoru, že zamezením výjezdu ze severní strany náměstí by se stejně doprava kumulovala v jiných oblastech historického jádra," uvedl tiskový mluvčí Městského úřadu v Hranicích Petr Bakovský s tím, že žádný další návrh na řešení situace na zastupitelstvu nepadl.

Právě průjezd automobilů z Jiráskovy ulice na náměstí 8. května se měl být podle podávaného návrhu zakázat. Vozidla by se tedy na Pernštejnském náměstí v podstatě jen otáčela a Radniční ulicí by se z Masarykova náměstí vracela zpět.

Vše ale zůstane při starém, doprava v přetíženém centru bude i nadále fungovat podle současného systému.

PODÍVEJTE SE, jak se měla změnit doprava v centru Hranic

Strážnící mají více hlídat projíždějící

Jednou z příčin husté dopravy v historickém jádru jsou také nepohodlné retardéry na umístěné na Komenského ulici. Řada řidičů tak před těmito zpomalujícími silničními pruhy raději zvolí právě průjezd Masarykovým náměstím, přestože pouhý průjezd je zakázán.

Ve Svatoplukově i Radniční ulici na tuto skutečnost upozorňují dopravní značky.

Podle velitele Městské policie v Hranicích Miroslava Manna se strážníci na projíždějící řidiče budou v nadcházejícím období zaměřovat s větší intenzitou, než tomu bylo doposud.

„K odhalení takovýchto řidičů slouží jednak kamerový systém, zároveň ale zvýšíme počet strážníků, kteří se na tento problém zaměří," řekl velitel Městské policie Hranice.

Hraničtí strážníci v minulosti vypočítali, že pouhý průjezd přes Masarykovo náměstí bez jiného konkrétního záměru volí mimo dopravní špičku přibližně padesát procent všech projíždějících řidičů.

Doprava v centru města se tak zřejmě až do úpravy retardérů v Komenského ulici, s níž se počítá na rok 2014, výrazně měnit nebude.

Garantovaný výnos z parkovného nebude

Jistých změn ale naopak dozná smlouva města s provozovatelem zpoplatněného parkovacího systému v Hranicích, společností City Parking Group. Ta v minulosti městu garantovala konkrétní výnos, který se z parkování v centru utrží.

Od roku 2008 však tyto předpokládané částky nesouhlasily s reálnými tržbami a rozdíl musela firma doplatit v rámci smluvní pokuty. Ta v posledních čtyřech letech pravidelně narůstala a vloni činila již téměř milion korun.

„Firma nebyla schopna tyto částky platit, proto bylo součástí nového znění smlouvy vypuštění ustanovení o garantovaném výnosu. Jednali jsme také o podílu výnosů mezi městem a společností, který nyní bude přesně padesát na padesát," uvedla místostarostka Hranic Pavla Tvrdoňová (Změna pro Hranice).

Vyžadování financí však podle bývalých smluv nevyžadovalo jen město po firmě, podobný postup byl uplatněný také z druhé strany.

„Součástí smlouvy byla také dohoda o narovnání sporu. My jsme požadovali garantovaný výnos, druhá strana zase tvrdila, že město nedodrželo všechny požadavky, které podle smlouvy plnit mělo," dodala ke složitému problému Pavla Tvrdoňová.

Změnou této smlouvy se však pro veřejnost nic nemění. Úprava vztahů mezi městem a provozovatelem parkovacího systému by neměla mít na současnou podobu parkování ve městě žádný vliv.