„Právě končí výběrové řízení a o vítězi soutěže na dodavatele stavby se rozhodne příští týden,“ informoval náměstek přerovského primátora Josef Kulíšek (ODS).

Podle něj bude rekonstrukce nádraží znamenat pro dopravu v Přerově zvýšenou zátěž. A to i z toho důvodu, že má souběžně s opravou autobusového nádraží probíhat rekonstrukce parovodu v jedné z nejfrekventovanějších ulic ve městě – Komenského ulici. „Chtěli jsme termín opravy parovodu posunout, aby obě stavby neběžely souběžně, ale technicky to nebylo možné,“ doplnil Kulíšek.

Hlavní projektant stavby ladí spolu se zástupci ČSAD a magistrátu detaily toho, kam se během náročných úprav v přednádražním prostoru přemístí autobusové zastávky.

„Stavba bude probíhat ve dvou etapách. V první z nich se pro přepravu využije polovina stávajících nástupišť autobusů, která jsou blíže k Tovární ulici,“ popsal hlavní projektant Michal Majer. Lidé tedy podle něj nemusí mít strach, že se nádraží během oprav zcela uzavře.

Nové zastávky se přesunou do přilehlých ulic. „Počítáme s jejich umístěním v ulicích Nádražní, Denisova, Tovární a Čechova. Koordinujeme postup společně se společností Veolia Transport Morava, která zajišťuje městskou hromadnou dopravu, ale také s dalšími přepravci. V Přerově mají totiž stanoviště i dálkové autobusy, takže se domlouváme i se společnostmi ze Vsetína, Ústí nad Orlicí a dokonce i ze Slovenska,“ doplnil dále.

Dálkové autobusy budou mít stanoviště v Denisově ulici. „Městská hromadná doprava pak bude vyjíždět z nástupišť na autobusovém nádraží, která zůstanou v první etapě zachována. Další zastávky budou v Čechově a Nádražní ulici,“ upřesnil Otakar Šatánek z přepravní společnosti Veolia Transport Morava.

Kam se přesně jednotlivé zastávky přemístí, bude jasné až koncem února. „Pasažéři se každopádně při přestupování z vlaku rychle zorientují, protože v prostoru mezi vlakovým a autobusovým nádražím bude umístěna velká informační tabule. Na zastávkách mají být navíc provizorní přenosné označníky konkrétních nástupišť i s jízdními řády,“ řekl dále projektant Michal Majer.

Ten doufá, že dopravní zatížení nakonec nebude tak velké. Nejhorší situace prý ale bude ve špičce, kdy z nádraží vyjíždí na třicet autobusů. „Snažíme se, aby to bolelo co nejméně. Dočasný provizorní provoz se dá ale vydržet, jak ukazují i zkušenosti z jiných měst,“ doplnil také vedoucí služeb autobusových nádraží ČSAD Milan Satke.

Oprava autobusového nádraží přijde na 135 milionů korun a přes 100 milionů na ni získalo město z Regionálního operačního programu Evropské unie. „Opravy začnou v dubnu a musí být dokončeny v srpnu roku 2010, což je podmínka Evropské unie pro získání dotace,“ uzavřel mluvčí přerovského magistrátu Bohuslav Přidal.