O víkendu některé z nich totiž vyděsila cedule s nápisem „Technologická přestávka“. Ta zde byla umístěna dočasně kvůli odčerpávání podzemní vody.

Od pondělí už se ale práce rozběhly naplno a o víkendu by se navíc mělo začít s frézováním silnice ve směru na Olomouc.

„Koncem minulého týdne jsme dokončili odfrézování veškerých živičných vrstev a betonové desky v podjezdu. V tom okamžiku jsme zjistili, že sedmdesát let starý projekt neodpovídá skutečnosti. Museli jsme zasednout a aktuálně vypracovat nový harmonogram prací. Ve skluzu ale kvůli tomu nejsme,“ uvedl Pavel Študent z Ředitelství silnic a dálnic v Olomouci.

Někteří šoféři uzavírku železničního podjezdu těžce nesou. „Už aby to bylo za námi. Bydlím v Předmostí a jezdím do práce do Holešova. Než se však vymotám z objížďky, naberu tak půlhodinový skluz,“ svěřil se jeden z řidičů Zbyněk Štěpánek.

Některé řidiče navíc vyděsila o víkendu u podjezdu cedule s nápisem technologická přestávka. Lidé se domnívali, že stavebníci práce přerušili.

„Cedule souvisela s odčerpáváním podzemní vody z podjezdu, kterou jsme museli odstranit, abychom mohli v rekonstrukci pokračovat. V pondělí už však nastoupila firma, která zde bude provádět injektáže pod betonovou deskou. Nejdříve budou tyto práce probíhat ze strany od Přerova, vzápětí se přemístí na stranu od Olomouce. Injektáže by zde měly probíhat zhruba deset dní. Potom už nás čekají méně komplikované stavební práce z hlediska technologické náročnosti,“ upřesnil Študent s tím, že pokud nenastoupí časté dešťové přeháňky, měla by být rekonstrukce podjezdu dokončena podle plánu na přelomu října a listopadu.

Ředitelství silnic a dálnic by chtělo podjezd otevřít ještě před Památkou zesnulých, kdy je každoročně na silnicích zvýšený provoz. „Zatím zde nepředpokládáme prodloužení uzavírky ani navýšení nákladů. Stále počítáme s tím, že oprava přijde zhruba na 20 milionů korun,“ doplnil Študent.