„Osobní auta od Valašského Meziříčí do Lipníku či na Olomouc projedou bez objížděk, v druhém směru se ale výjimka dotkne nákladních i osobních aut," řekl Pavel Slovák z odboru správy majetku.

Náklaďáky jedoucí z „Valmezu" kvůli uzavírce zamíří už na Špičky, Kunčice a Bělotín. Až odtud se dostanou přes Hranice na Lipník, Přerov či Olomouc. Osobní auta, která na Hranice pojedou ze směru od Lipníku, uzavírka nasměruje na centrum města. Opravovaný úsek tak řidiči budou muset objet přes třídu 1. máje.

„Oficiálně je termín těchto uzavírek stanovený na celý týden. Osobně ale odhaduji, že by to mohlo trvat jen tři nebo čtyři dny," dodal Pavel Slovák.

Řidiči? Nervózní i vstřícní

Řidiči se na komplikace spojené s průjezdem přes Hranice dívají různě. Zcela lhostejná jim ale situace není, a to třeba už kvůli neplánovanému zdržení.

„Doteď se několik měsíců nic nedělo a teď je na každé straně města nějaká oprava. Po třídě Čs. armády radši teď vůbec nejezdím a objíždím to kolem," řekl jeden z řidičů, který si kvůli kolegům v práci nepřál zveřejnit své jméno.

Někteří dotázaní šoféři průběžné opravy hodnotí smířlivěji.

„Podle mě by lidi nadávali, i kdyby byly cesty uzavřené o prázdninách. Na podzim to sice není ideální, ale opravit se to musí. Já to klidně vydržím, nikde nespěchám," podotkl Ladislav Pluhár z Hranic.

Skutečností ale zůstává, že Hranicemi v současnosti neprojedete, aniž byste si nějakého dopravního omezení minimálně nevšimli.

Souběh událostí

Radnice tvrdí, že jde hlavně o souběh okolností. Některé uzavírky či pozemní práce na vozovkách jsou iniciovány samotným městem, jiné třeba plynařskými společnostmi.

„Často se čeká na přijetí dotace, následně ještě probíhá výběrové řízení. Termíny pak naskakují velice rychle. Ředitelství silnic a dálnic nám vždy dá vědět o plánované opravě, pak se společně snažíme domluvit na různých variantách řešení," sdělil radniční mluvčí Petr Bakovský.

Opravy na silnicích první třídy má ve své kompetenci právě Ředitelství silnic a dálnic ČR. Důvodem oprav je špatný stav vozovky.

„Ve vozovce se objevovaly výtluky a trhliny. Přes zimu bychom to v takovém stavu ponechat nemohli, protože v takovém případě by byla vozovka ještě více potrhaná," vysvětlil Pavel Študent z Ředitelství silnic a dálnic Olomouc.