„Stavba Palačovské spojky je zahrnuta v plánech Ředitelství silnic a dálnic pro letošní rok a s jejím dokončením se počítá v roce 2025,“ potvrdil mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka.

Palačovská spojka je navrženou novou silnicí I/35 Lešná - Palačov, která má vyřešit propojení silnice z Valašského Meziříčí na komunikaci I/48 u Palačova prostřednictvím už zprovozněných nových mimoúrovňových křížení Palačov a Lešná.

VIDEO ŘSD: Silnice I/35 Lešná - Palačov 

| Video: Youtube

Dvacet let urgencí a memorand

Zbudování pět kilometrů dlouhé čtyřproudé silnice usnadní propojení severní mezinárodní dálniční a silniční trasy směrem na Ostravu a do Polska s komunikacemi podobného významu ve směru Zlín - Slovensko.

„Navržená silnice bohužel dlouhodobě doplácí na to, že se nachází na pomezí tří krajů. Hejtmani Moravskoslezského, Olomouckého a Zlínského kraje kvůli tomu už před lety sepsali memorandum a usilovali o stavbu silnice, která by propojila dvě mezinárodní trasy kamionové přepravy,“ shrnula místopředsedkyně Senátu a senátorka za Přerovsko Jitka Seitlová (KDU-ČSL), na kterou se v minulosti obrátili starostové dotčených obcí na Hranicku.

„Obcím se po dokončení Palačovské spojky výrazně uleví, protože řidiči kamionů přestanou využívat extrémně zatížené silnice druhé a třetí třídy, které vedou přes Hustopeče nad Bečvou a zejména Vysokou. Ve Vysoké je situace asi nejhorší - po úzké silnici projíždějí kamiony a nejsou zde ani chodníky,“ popsala senátorka, která o problému jednala i s ministrem dopravy.

„V tuto chvíli mám potvrzené jak od ministra dopravy, tak ředitele Ředitelství silnic a dálnic ve Zlíně, pod které tato stavba spadá, že by měla být zahájena ve druhé polovině letošního roku,“ zmínila. Původně měla začít už v roce 2022.

„Jsem ráda, že po dvaceti letech neustálých urgencí, memorand a změn termínů by se konečně mělo se stavbou začít,“ řekla.

Vysvobození pro obce

Na dlouhodobě neřešenou situaci doplácejí zejména obce na hlavním tahu na Valachy.

„Jakmile začala krize, doprava se abnormálně zvýšila - firmy se zřejmě snaží ušetřit za každou cenu. Mýtná brána je od nás asi osm kilometrů, ale kamiony si raději krátí cestu přes obec. Tou často projíždějí přetížené kamiony, silnice je v dezolátním stavu a pod náporem dopravy praskají i obrubníky,“ postěžoval si třeba starosta Špiček Michal Pajdla.

Obec už podle něj na stavbu Palačovské spojky čeká jako na vysvobození.

„Brzdí nás to i v jiných plánech a investicích. Až se stavba rozběhne, můžeme konečně řešit třeba kanalizaci, kterou nutně potřebujeme,“ uzavřel starosta.