„Zubr patří k průkopníkům tohoto doplňkového obalu, jehož předností je nevratnost, nízká hmotnost a možnost opakovaného bezpečného uzavření,“ řekla mluvčí pivovaru Zubr Hana Matulová.

Pivo v PET lahvích je také levnější. Za tři lahve se Zubrem Classic v podnikové prodejně pivovaru zaplatíte 27 korun, zatímco za stejné množství piva v PET lahvi o 3 koruny méně. PET láhev typově připomíná klasickou skleněnou. Podobná je také její barva, v tomto případě v tmavě hnědém odstínu.

„Ve srovnání s původním obalem je nový PET obal tvrdší, takže ideálně drží tvar a má výbornou stabilitu, což zajišťuje 5 petaloidních nožek,“ doplnila Matulová. Obal je ozdoben originálními povrchovými vlisy zubří hlavy a symbolem kvality v horní části lahve.

Obal je včetně etikety plně recyklovatelný. „Etiketa je ze stejného materiálu a výsledkem je nejen ekologický přínos, ale i kompaktní vzhled lahve,“ říká manažer marketingu Petr Hermély. Do PET lahví Zubr stáčí kompletní sortiment a ročně v tomto balení prodá necelých 20 tisíc hektolitrů, což je zhruba 7 procent z celkové produkce.

Letos jeho odbyt přesáhl už 9 tisíc hektolitrů. Plnění probíhá na speciální lince, která kromě vlastního plnění umožňuje vypláchnutí nových lahví pomocí vystřikovacího stroje, etiketování, balení i paletizaci. „Samostatná linka je určitě výhodou a umožňuje nám operativně reagovat na aktuální poptávku,“ dodala sládková pivovaru Nataša Rousková.