„Parkování na této ploše není povoleno kvůli problémové dopravě ve frekventovaném úseku. Jako komplikace se ukázal vjezd na plochu i výjezd zpět na silnici. Důvodem nevyužití plochy je dopravní bezpečnost," řekl Radek Hlavinka, předseda představenstva městské společnosti Ekoltes Hranice. Právě tato firma má, stejně jako protější parkoviště u vlakové stanice Teplice nad Bečvou, ve svém pronájmu.
Ekoltes prý v současné době projednává nejrůznější varianty využití plochy, jenže žádné konkrétní vyústění prozatím nejsou.
„Nyní hledáme řešení, jak by se plocha dala využít, ale na parkoviště teď skutečně nemyslíme. Dokud nebude vyřešený systém příjezdu na tuto plochu a následného výjezdu, které je nyní hodně limitující, tak tam parkoviště vzniknout nemůže," doplnil Radek Hlavinka.
Dříve cviciště pro autoškoly či skladiště
V průběhu posledních let se majitelé pozemku měnili. Asfaltový pozemek dříve sloužil například také jako skladiště dřeva nebo cvičiště pro praktické zkoušky uchazečů o řidičský průkaz. Důvod zavrhnutí i této možnosti využití je ale stejné jako v případě zamýšleného parkoviště. Tedy nedostatečná dopravní bezpečnost.
„Dříve jsme tam jezdívali, i když ta plocha není zase tak velká. Pro autoškoly to ale bylo poměrně vhodné místo. Dnes už využíváme jiné plochy," řekl učitel autoškoly v Hranicích Jan Trčka.
Návštěvníci teplických lázní by právě v této lokalitě parkoviště jistě uvítali. K lázeňskému parku by se dostali ihned po přejití nepříliš široké cesty, navíc provozovatelé parkoviště u železniční zastávky čelí kvůli vysokým cenám už několik let tvrdé kritice řidičů a jiných uživatelů.
Budoucnost protější plochy, která leží ladem, je tak stále nejasná.
„Pamatuju si na dobu, kdy tam parkoviště normálně fungovalo. Jenže dnes je parkoviště hned u vlakového nádraží na druhé straně cesty a s hlídáním dvou takových ploch by to bylo asi složitější," řekl starosta Černotína Jiří Andrýs.