Hlavní železniční koridor mezi Ostravou a Prahou byl nedaleko Jeseníku nad Odrou poškozen natolik, že se jeho opravy protáhly na dlouhé týdny.

Práce na první traťové koleji budou ukončeny 31. srpna. Veškeré vlaky včetně důležitých mezinárodních rychlíků či rychlovlaku Pendolino jezdí po celé léto jen sníženou rychlostí po jedné koleji.

Vlak však jedenáctikilo­metrový úsek projede za osm minut a vznikají tak až dvacetiminutová zpoždění. To se má od začátku září změnit.

„Na úseku se teď intenzivně pracuje. Ve srovnání s poškozením nedaleké regionální tratě mezi Novým Jičínem a Hostašovicemi to nebylo zase tak strašné. Samozřejmě je nutné obnovit odplavené odvodnění, štěrkové lože a přesnou geometrickou polohu koleje,“ informoval tiskový mluvčí Správy železniční a dopravní cesty Pavel Halla.

Cestující mohli z oken projíždějících vlaků pozorovat práce na vedlejší koleji. Místo vlaků na ní pracovali dělníci. O víkendu zde stále chyběly sloupy trolejového vedení.

O několik metrů níže dělníci pracovali na zpevnění břehu, na kterém trať stojí. O kousek dále řešili železničáři opačný problém. Přímo na koleje se z prudkého srázu sesunula půda. V těchto místech je již nyní vše v pořádku.