Přesto. Ne všichni dotčení lidé mluví o zlepšení situace.

„Nařízenou třicítku málokdo dodržuje. Obzvlášť večer, když je nižší provoz, se po silnici i po retardérech jezdí hodně rychle. Retardéry tak svoji zpomalovací funkci neplní. Kdyby se ale tady na dvou místech nainstalovala kamera, která by byla napojená na městskou policii, nemusely by tu žádné retardéry být. Teď se nám tady jen zhoršilo životní prostředí vlivem zvýšené exhalace výfukových plynů," řekl Vítězslav Petrovský, který na zmíněné ulici bydlí.

„To, jestli je jeden z retardérů prodloužený, podle mě nemá vůbec žádný vliv. Alespoň já jsem nějaké zlepšení nepocítil," dodal.

Ohlasy uživatelů silnice na upravený retardér se různí.

„Po té úpravě je to výrazně lepší. Na ostatních retardérech auto více poskočí, zatímco ten po opravě se dá přejet mnohem plynuleji," řekl pan Václav, jeden z dotázaných řidičů.

Další úpravy nejdřív příští rok

Podle odboru dopravy vyjadřuje po úpravě pruhu spokojenost valná většina řidičů.

Tento úsek ve srovnání s třemi ostatními retardéry prý kvituje přibližně pětaosmdesát procent šoférů, od kterých si pracovníci odboru dopravy reakce vyslechli.

„Ramena retardéru byla prodloužena přibližně o jeden metr. Většina řidičů si ten upravený retardér chválí," potvrdil Pavel Slovák z dopravního oddělení.

Poté, co vyprší pětiletá doba udržitelnosti projektu, může město o podobných úpravách uvažovat i u zbývajících retardérů. Na ukončenou lhůtu se musí počkat do příštího roku.

„Město ani policie se dalším úpravám nebrání. Uvidíme ale až během příštího roku. Konkrétní kroky budou záležet na vlastníkovi komunikace, kterým je právě město Hranice," dodal Pavel Slovák.

K úpravě jednoho retardéru přistoupila stavební firma během loňské opravy kanalizace na Komenského ulici. Práce na silnici, s nimiž byla spojena řada dopravních komplikací, tehdy oproti původním předpokladům trvaly o dva měsíce déle. Začala už na začátku července a skončila až začátkem listopadu.