Tak to například vypadá v Hranicích na vedlejší cestě mezi Albertem a Základní školou 1. máje nebo na silnici před Základní školou Šromotovo. Mnohým místním tak přijde fungování semaforů jako nesmyslné.

„Opravdu nepříjemný pocit zažívám na přechodu mezi Albertem a Základní školou na třídě 1. máje. Je totiž opatřen semaforem, ale provoz je zde minimální. Tak ve strachu z policie a ve strachu z dávání špatného příkladu dětem stávám zde jak blbý, i když minutu nejede nic. Myslím, že spíš se ale dává špatný příklad dětem, že se semafor postaví na nesmyslném místě,“ stěžuje si na internetových stránkách Příjemné Hranice Jiří Nebeský.

Ten zároveň podotýká: „Na té hlavní ty semafory chápu, ale na těch vedlejších cestách to chodcům přináší jen komplikace,“ dodal Nebeský.

„Někdy mi to přijde divné, že stojím na červenou, i když široko daleko není žádné auto, ale tu chvilku tam čekat vydržím. Zase tak dlouho to netrvá,“ podotkla další z místních obyvatel, Kamila Čechová.

Té vadí spíše fungování semaforu na Šromotově náměstí. „Člověk tam přijde, a i když nejede žádné auto, musí zmáčknout semafor a čekat na zelenou. Mezitím přijedou auta, naskočí jim červená, mně zelená, já můžu jít, ale oni zase čekat. Zdá se mi to trochu nesmyslné,“ popsala Čechová.

Podle Zdeňka Kolomazníka, vedoucího odboru dopravy na hranické radnici, si však na oba zmíněné semafory zatím nikdo oficiálně nestěžoval.

„Tato zařízení fungují dynamicky, reagují na provoz v dané lokalitě. Když dlouho svítí zelená pro vozidla a přijde chodec, tak mu zelená naskočí téměř hned. Když ale přijde k přechodu a chvíli předtím svítila zelená pro chodce, tak to trvá déle, než zelená opět naskočí,“ vysvětlil Zdeněk Kolomazník.

Žádné oficiální námitky se nedostaly ani k přerovským dopravním policistům. „V tomto duchu jsme zatím žádnou stížnost nezaznamenali,“ informoval Petr Šenk z dopravní policie.

Podle jeho slov jsou semafory nastaveny tak, aby zde provoz fungoval co nejoptimálněji. „Na vedlejší cestě u Alberta svítí červená maximálně tak půl minuty. To není tak dlouhá doba,“ podotkl Petr Šenk.

Podle jeho slov řeší dopravní policisté ročně celou řadu podnětů od občanů, které se týkají možných změn dopravních značení. „Jsou to dvě kategorie. Opodstatněné stížnosti, a pak jsou to lidé, kteří si stěžují opakovaně, většinou však neoprávněně,“ sdělil Šenk.

Jednotlivé podněty pak policisté prošetřují buď přímo na místě, nebo na základě znalostí místních podmínek. „Často však návrhy na změny značení odporují platným normám, a těmi se musíme řídit především,“ dodal Šenk.

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY Z HRANICKA

Moje HranickoSportKulturaPodnikáníČerná kronika