Hlavním důvodem zpomalení dopravy v Přerově je uzavírka Polní ulice, která trvá už od jara.

Provoz ale brzdí i výkopové práce v jiných částech města - například v ulici Za mlýnem probíhá výměna kanalizační stoky.

Od pondělí se navíc zkomplikoval průjezd frekventovanou Komenského ulicí, kde je doprava svedena pouze do jednoho jízdního pruhu.

„Vyvložkování kanalizační stoky, které zde provádějí pracovníci Vodovodů a kanalizací, bude pokračovat také v Kojetínské ulici a na Velkých Novosadech,“ nastínila mluvčí přerovské radnice Lenka Chalupová s tím, že stavba potrvá zhruba do poloviny prosince.

Bývalé romské ghetto ve Škodově ulici v Přerově v letech 2008 - 2015 - 2019
Romské ghetto v Přerově změnilo tvář. Škodova ulice dříve a nyní

Kolony na okraji i v centru

Řidičům už ale pomalu dochází trpělivost - podle jejich názoru ucpávají Přerov kamiony a těžké tonáže, které do města vjíždějí i přes zákaz.

„Nákladní auta používají běžně Polní ulici jako tranzitní průjezdovou lokalitu a porušování předpisů nikdo neřeší. Vznikají i problémové situace, kdy tranzity zdržují a prodlužují jízdní doby autobusů,“ upozornil Vítězslav Mádr z Přerova, který některé riskantní manévry řidičů zachytil objektivem svého fotoaparátu.

Šoféři tráví v dlouhých kolonách mezi Olomoucí a Přerovem desítky minut, ale problémy už vznikají i v centru města - auta stojí v Palackého ulici, ale i na třídě 17. listopadu nebo na 9. května.

„Dva dny jsme projížděli celé město, abychom zjistili, co přesně dopravní špunt způsobuje. Svůj podíl může mít i to, že železniční přejezd v Dluhonicích nyní kvůli investici Správy železniční dopravní cesty nefunguje tak, jak má a zkrátily se intervaly na průjezd,“ uvažuje vedoucí oddělení dopravy přerovského magistrátu Alexandr Salaba.

Ilustrační foto
Přerov potrápí další uzavírky. Kudy neprojedete?

Kamioňáci nerespektují značení

Že si řidiči kamionů nedělají těžkou hlavu ze zákazu vjezdu vozidel nad dvanáct tun do města, ukázal už první týden uzavírky Polní ulice v březnu. Strážníci zastavili během krátké doby na dvě stě vozidel, jejichž řidiči zákaz zcela ignorovali. Situace se však nezlepšila - spíše naopak.

„Nastavené opatření stále platí a kontrolu jeho dodržování zajišťuje policie,“ konstatoval přerovský radní pro dopravu Tomáš Navrátil (ANO).

Podle šéfa Městské policie v Přerově Omara Teriakiho dohlížejí na některé lokality ve městě strážníci, jiné má na starosti republiková policie.

„Ze schůzek vyplynulo, že strážníci budou nepravidelně monitorovat a řešit vjezd nepovolených kamionů přes Velkou Dlážku, Dvořákovu ulici a na Kozlovice,“ upřesnil Omar Teriaki.

Železniční přejezd mezi Přerovem a místní částí Dluhonice, který se stal po uzavírce Polní ulice velmi vytížený, hlídá od května kamerový bod.

„Řidiči kamionů zde nerespektují dopravní značení, najíždějí do prostoru kolejí a ohrožují svými manévry ostatní účastníky silničního provozu. Kromě preventivního charakteru pomáhá kamerový bod také k určení viníka v případě nehody,“ uzavřel radní pro dopravu Tomáš Navrátil.

Ilustrační foto.
Dálnice Olomouc - Přerov: vykoupeno 20% pozemků. Kdy začne stavba?