Ty se dočkaly nových zděných ohrádek, ve kterých jsou umístěny většinou po jednom. Popeláři se k nim ale ve většině případů nemohou dostat kvůli zaparkovaným autům.

Řidič tím, že zaparkuje před kontejnerem, se nedopustí žádného přestupku. Parkuje totiž na vyznačeném místě jako každém jiném. V jednom případě je dokonce přímo před plochou na popelnice vyznačeno i stání pro vozíčkáře.

Některým místním občanům situace vyhovuje. Při vynášení odpadkových košů, pokud netřídí odpad, nemusejí se smetím daleko. Není přitom ani nutné přecházet silnici a prodírat se přes zaparkovaná auta, mezi kterými je jen několikacenti­metrová mezera.

Kdo se s tím ale potýkat musí, to jsou zaměstnanci Ekoltesu, kteří jsou za vývoz odpadu zodpovědní. Zdolat musí obrubník a hlavně doufají, že zde bude alespoň jedno volné místo, aby nádobu vysypali do popelářského vozu.

Nové řešení kontejnerů si místní pochvalují, zároveň však nevěřícně kroutí hlavou.

„Předtím byly ty popelnice na volném prostranství, takže je určitě dobře, že jsou teď schované. Jednou se nám tenkrát stalo, že popelnice ujela a našli jsme ji ráno těsně vedle auta,“ sdělila řidička Alena. Jakým způsobem popeláři konají svou práci po rekonstrukci, ještě neviděla.

Podle slov ředitele Ekoltesu Milana Vinklera se jeho zaměstnanci s problémem zaparkovaných aut před popelnicemi setkávají jen občas.

„V takových případech úzce spolupracujeme s městskou policií a naši zaměstnanci ihned nahlásí hříšníkovu SPZ,“ vysvětlil Vinkler.

V případě sídliště Na Hrázi ale řidiči parkují na vyznačených místech, a tak jim žádný postih nehrozí.

S podivem vyznívá vyjádření k rekonstrukci odpověď tiskového mluvčího Městského úřadu v Hranicích, který se však omluvil, že vzhledem k dovolené jeho kolegy nemá k dispozici přesnější informace.

„Revitalizace sídliště, tedy i kontejnerová stání, odpovídají projektu a veškeré vzdálenosti odpovídají platným normám. Neměl by být tedy problém kontejnery vytáhnout a vyprázdnit,“ sdělil Petr Bakovský.