Druhá videoupotávka na připravovanou fantasy je o poznání temnější a nechybí jí napínavá akce, magie a meče. Celý snímek se ostatně chlubí více než sedmi stovkami trikových záběrů. Diváci se navíc mohou opět těšit známé herecké osobnosti.
Ve snímku zazáří Eliška Křenková, Natalia Germani, Marek Lambora a nově i Vojta Kotek.
Amélie (Eliška Křenková), princezna Ellena (Natalia Germani) a princ Jan (Marek Lambora) cestují do kouzelného města jménem Ayra, aby s tamními alchymisty spojili síly. Temný alchymista Alazar chce získat vládu nad kouzelnými runami a díky tomu i moc nad veškerou magií. O osudu světa Oberon rozhodne monumentální bitva.
V příběhu však nepůjde jen o boj dobra se zlem, ale především o vnitřní boj mladé dospívající dívky, alchymistky Amélie, která musí v netradičně pojaté dvojroli volit mezi zakázanou magickou mocí, která každým dnem křiví její duši, a mezi láskou ke svým nejbližším.
Na filmová plátna se vrací hrdinové z prvního dílu včetně Martina Písaříka, Jana Révaie a Jakuba Ouvína, ale přichází i nové tváře. Kromě Vojty Kotka například Karel Dobrý nebo Petra Nesvačilová. Výraznou roli v příběhu dostává i hlavní záporná postava prvního dílu, čarodějnice Murien v podání Simony Háby Zmrzlé.
„Chceme divákovi nabídnout silný a komplexní příběh provázaný s prvním dílem, ale i povídkovou knihou Princezna zakletá v čase: Povídky a svět, kterou jsme sepsali v loňském roce. Vytváříme propojené universum se všemi detaily a vlastními pravidly. I to Princeznu odlišuje od ostatních pohádek, které v Česku vznikají,“ líčí režisér Petr Kubík, který na filmu pracoval společně s Lukášem Danielem Paříkem a Viktorem Krištofem.
První díl Princezny zakleté v čase vytvořený v roce 2020 ukázal, že i v Česku se dá točit fantasy pohádka, filmový žánr, který v tuzemsku prakticky nevzniká. Snímek se na nějakou dobu stal nejsledovanějším českým filmem na platformě Netflix a z Los Angeles si odnesl šest cen včetně té za nejlepší snímek.
Druhý díl je více fantasy než pohádkou. Kromě výpravných soubojů zasazených na atraktivní lokace nabízí nejvíce digitálních triků v historii české kinematografie.
„Vyrostli jsme na Harrym Potterovi. Vždycky jsme chtěli vytvořit nový kouzelný svět, ze kterého ale ucítíme originalitu a české kořeny. Druhý díl je už spíš fantasy s pohádkovými prvky. U první Princezny tomu bylo naopak,“ řekl scénárista a tvůrce filmové hudby Lukáš Daniel Pařík.