VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Příprava obchvatu Hranic pokračuje. Kdy bude?

Hranice pokračují v přípravě severovýchodního obchvatu města, který má v budoucnu ulevit dopravní situaci. Jedná se s dotčenými orgány i vlastníky pozemků potřebných ke stavbě.

4.7.2017
SDÍLEJ:

Obchvat. Ilustrační foto.Foto: Deník/archiv

Severovýchodní obchvat řeší propojení silnic II/440 směrem na Potštát a I/47 směrem na Bělotín mimo obytné části města. Má za cíl odklonit tranzitní dopravu a cílovou dopravu mimo obytné zóny. Celková délka obchvatu by měla být 2,2 kilometry.

„V současné době je před dokončením územní studie a zpracovává se i podrobnější technicko – ekonomická studie. Město také zpracovává změnu územního plánu, která je vyvolána upřesněním trasy obchvatu,“ sdělil mluvčí města Petr Bakovský.

Trasa obchvatu se projednávala se zástupci Krajského úřadu Olomouckého kraje, Ředitelstvím silnic a dálnic Brno, ale také SŽDC Olomouc, Ministerstvem dopravy a ČEZ Distribuce.

Spolupráce s krajem

„Stavba bude po dokončení zahrnuta mezi silnice 2. třídy, které má ve správě kraj. Město proto jedná s Olomouckým krajem o spolupráci na přípravě a výstavbě obchvatu,“ řekl mluvčí.

Město by tak mělo vypracovat dokumentaci k územnímu rozhodnutí a majetkoprávní vztahy, kraj poté pomůže s dotací a se samotnou výstavbou.
Hustota dopravy stoupá

Obchvat je pro Hranice opravdu důležitý, doprava ve městě totiž každým rokem stoupá a podílí se na tom právě tranzitní doprava na silnicích II/440 a I/47. Problémová je také doprava z místních ulic Tovární a Nová.

„Současná silniční síť v Hranicích už není schopná pojmout stále se zvyšující počty aut, osobních i nákladních. Zejména v ranních a odpoledních špičkách se křižovatka u Slávie, ulice Nová a prakticky celá třída 1. máje stávají velmi problematicky průjezdné,“ vysvětlil situaci Petr Bakovský.

Doprava nejen, že ucpává město a prodlužuje jeho průjezdnost, také má negativní vliv na životní prostředí. To je v Hranicích opět na velmi špatné úrovni.

Tisíce aut denně

„V aktivních průmyslových zónách pracuje již nyní na 2,7 tisíce zaměstnanců, a předpokládá se, že jejich počet stoupne až na 4 tisíce. V těchto průmyslových zónách pak přesáhne intenzita 5 tisíc vozidel za den,“ nastínil budoucnost mluvčí města.

Hustá doprava nepomáhá ani MHD a snižuje její účinnost. Lidé se tak začínají spoléhat spíše na vlastní prostředky, kterými se, už tak špatná dopravní situace ve městě, zhoršuje.

Autor: Jan Nuc

4.7.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V Galerii M+M v těchto dnech vrcholí přípravy na Výstavu betlémů a vánočních tradic, kterou v pátek 24. listopadu v 17 hodin zahájí slavnostní vernisáž.
8

Přípravy na výstavu betlémů jsou v plném proudu

Robert Runták na debatním Setkání s olomouckým hejtmanem pořádaném Deníkem
15

Podnikatel Runták: Přeji si SEFO, je to přesně projekt pro dnešní dobu

Právě jsme se narodili. Mrkněte se na nás

HLASUJTE V ANKETĚ / FOTOGALERIE / Díky vstřícnosti přerovské, olomoucké, novojičínské a meziříčské porodnice vám přinášíme fotky nejmladších obyvatel Přerovska, Hranicka a Lipnicka. Každý týden náš fotograf objíždí spolupracující porodnice a fotí nově narozená miminka.

Krpálek na Hranice přes zranění nezanevřel

Zpátky na „místě činu“. Možná byste řekli, že olympijský vítěz z Ria Lukáš Krpálek nebude mít na moravské město Hranice nejlepší vzpomínky.

Desáté kolo soutěže O nejkrásnější svatební pár Deníku pro rok 2017

FOTOGALERIE / Prsten za 15 tisíc korun od zlatnického mistra Zbyňka Zimčíka z ateliéru Filip v Uherském Hradišti a dva krásné romantické pobyty v hotelech Starý zámek Napajedla a Spa hotel Lanterna. Právě o tyto atraktivní ceny se hraje v dalším ročníku oblíbené soutěže Svatební pár Deníku.

Listopad ´89 v Hranicích: Byli jsme obrovsky nadšení a ochotní obětovat všechno

„Lidé čekali změnu, jenže stejně tak, jak to bylo v roce 1968, vůbec netušili, co by tato změna měla znamenat,“ vzpomíná na události z listopadu 1989 jedna z členek Občanského fóra v Hranicích Jaromíra Vlasáková.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT