Od sedmi do jedenácti hodin byly u silnic k vidění dvou i vícečlenné skupinky mladých lidí s papíry a propiskami v rukou. Ve velkém horku zvolila mládež raději pohodlnější posed na zemi než únavný postoj. Po každém vozidle, které projelo kolem, přibyla na archu jedna čárka. Pro koho je však skupinky sbíraly? To nevěděly ani ony samy.

Od čerta k ďáblu

Velmi často sčítá vozidla na silnicích Centrum dopravního výzkumu. Deník tedy začal s dotazováním právě na jeho adrese. Dozvěděl se, že akci s největší pravděpodobností organizuje město, které k tomu bylo vyzváno právě Centrem dopravního výzkumu.

„V současné době totiž probíhá sčítání na všech komunikacích, včetně dálničních sítí, aby mohly být všechny získané výsledky zapracovány do celostátní statistiky,“ vysvětlil Jindřich Frič z Centra dopravního výzkumu Brno.

Mluvčí Hranic ovšem na odboru dopravy zjistil, že se čtvrtečním počítáním aut nemá město vůbec nic společného. Dalším potenciálním vykonavatelem zmíněné akce bylo Ředitelství silnic a dálnic.

„Já vám k tomu nic neřeknu. To sčítání pro nás dělá na zakázku Centrum dopravního výzkumu, tam se ptejte,“ hodila pověstný horký brambor zpátky na začátek tisková mluvčí pražské centrály ŘSD Martina Vápeníková.

Původně měl tedy Deník v plánu přinést zprávu o tom, k čemu budou spočítaná auta sloužit. Místo toho nabízí ukázku toho, že získat potřebné a správné informace a pak je věrně a srozumitelně přetlumočit čtenářům není vždycky jednoduché. (ka)