„Jel jsem po silnici, co nejblíže ke krajnici. Ale jelo se mi hrozně," odpověděl cyklista Rudolf Šrámek na otázku, kterou ze dvou zmíněných variant si vybral.

„Kdysi jsem taky raději volil chodník, ale jedna paní mě okřikla, že ten je jen pro pěší. Měla pravdu, tak jsem se omluvil a vjel na cestu. Někteří řidiči náklaďáků sice na cyklisty berou ohled, ale ten provoz je tady opravdu moc hustý," doplnil.

Podle mnoha dalších dotázaných cyklistů, kteří si od silničního provozu alespoň na chvíli ulevili při jízdě po cyklostezce podél Bečvy, by situaci prospěl vyhrazený jízdní pruh. Jenže na úzké a velice frekventované silnici by i takový krok mohl být problém.

Zásahy na mezinárodní komunikaci sice provádí Ředitelství silnic a dálnic, otázka bezpečnosti zmíněné oblasti by se ale měla v blízké budoucnosti řešit i v Mikroregionu Hranicko.

„Vím, že v tom místě kolaři jezdí radši po chodníku. Ta situace je nebezpečná také pro řidiče aut, kteří se cyklistům vyhýbají. Téma se pokusíme nastínit na jednání Mikroregionu Hranicko a uvidíme, jestli by se tam dalo najít nějaké optimální řešení," řekl starosta Ústí Libor Vykopal.

Hrozícího nebezpečí pro účastníky dopravního provozu si je vědomá také manažerka Mikroregionu Hranicko Marcela Tomášová.

„Kontrérní představu, jak by se situace mohla zlepšit, ale zatím nemáme. Uvidíme, jak se záležitost bude vyvíjet dále," uvedla.

Úvahy nad cyklostezkou

Bezpečnost cyklistů za silného provozu byla letos probíraným tématem i v Opatovicích. Na tamním zastupitelstvu se dokonce uvažovalo o vybudování cyklostezky, kterou by vyznavači jízdních kol využívali při přejezdu mezi obcí a Hranicemi.

„Vše je zatím jen ve fázi úvah, momentálně v této věci žádné kroky nepodnikáme. Museli bychom počkat na vhodný dotační titul. Pak by se snad mohla vybudovat cyklostezka mezi dolním koncem Opatovic a katastrem Teplic nad Bečvou po staré polní cestě. Lidé by se tak vyhnuli právě silnému provozu na silnici," podotkl starosta obce Jaroslav Kuchař.