„Naším cílem je zjistit frekvenci aut i chodců“, vysvětlil student oboru Geoinformatika Jonáš Štěrba. Se spolužačkou Katkou Sorbiovou tvořili odpolední směnu u světelné křižovatky ulic Palackého a Komenského.

„Pracujeme ve dvojicích, někde na výzkum stačí jeden, u těch opravdu náročných křižovatek nebo kruhových objezdů ale musí být i čtyři“, doplnila Katka Sorbiová. „Závěrečná čtvrthodina je vždy nejlepší, to máme pauzu“, smála se Katka Sorbiová.

Jiný ze studentů David Roušal si zvolil jako stanoviště kruhový objezd nedaleko základní školy Želátovská. „Vlak do Přerova měl zpoždění, tak jsem s výzkumem začal o něco později,“ postěžoval si David Roušal.

Postup výzkumu a jeho časový harmonogram byl přesně dán projektem, který nese název Analýza propojenosti jádrových částí města Přerova. V hodinových cyklech se střídalo počítání projíždějících aut se záznamy množství chodců a dotazováním lidí na výchozí bod a cíl jejich cesty.

Chodci odpovídali vesměs ochotně. Informace o trase jejich cesty Přerovem převažovaly nad odmítavými reakcemi. Akce byla pro studenty povinná. Dnes se vše bude opakovat, ale to již nastoupí dobrovolníci.

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY Z HRANICKA

Moje HranickoSportKulturaPodnikáníČerná kronika