Zde projde v příštích dvou letech kompletní opravou, aby se pak mohla zhruba po šedesáti letech opět vrátit na koleje.

O opravu vlaku se postarají hranické dílny společnosti Českomoravská železniční opravna.

„Teď jsme před úkolem Slovenskou strelu rozebrat, zrenovovat a v podstatě ji dostat zpátky na koleje. Na to máme dva roky,“ uvedl ředitel společnosti ČMOŽ-elektronika Richard Olle.

„Přesunem soupravy do Hranic byl zahájen projekt Návrat Slovenské strely na koleje. Vlak má být totiž po zrestaurování provozuschopný a při zvláštních příležitostech připraven znovu vyjíždět na železnici,“ informoval Daniel Potocký ze společnosti Tatra Trucks.

V neděli 10. června kolem 19.15 hodin hořel na třídě 1. máje v Hranicích elektrobus městské hromadné dopravy
Požár elektrobusu v Hranicích už zná příčinu

Právě do muzea Tatry v Kopřivnici se vlak po dokončení rekonstrukce opět vrátí. Tentokrát již ale po „svých.“

„Hlavním cílem je dodržení původního konceptu vozidla. Samozřejmě takovým způsobem, aby mohlo být provozováno za současných podmínek a při maximální rychlosti 130 km/h,“ vysvětlil Richard Olle.

Ředitel ČMOŽ-elektronika připouští, že se pro jeho společnost jedná o mimořádnou zakázku.

„Dvaaosmdesát let se na vozidle podepsalo, takže na něm bude určitě hodně práce. Dá se říct, že je to pro nás svým způsobem výzva, na kterou se ale těšíme,“ řekl Richard Olle.

Slovenská strela je prvním českým rychlovlakem, který se na kolejích začal prohánět již v roce 1936. Svou přezdívku si vlak vysloužil díky tomu, že trasu Praha-Bratislava pravidelně zdolával za pouhé 4 hodiny a 51 minut. Pro představu, v dnešní době trvá stejná cesta zhruba čtyři hodiny.

Čtyřnápravový motorový vůz byl vyroben v kopřivnické Tatře ve dvou kusech, jeden z nich však později vyhořel. Slovenská strela se po tratích pohybovala do padesátých let. Od roku 1960 už pak byla pouhým muzejním exponátem. 

Plovárna v Hranicích
Krytý bazén v Hranicích zavřel, letní koupaliště stále jede