Dlouholetý člen a první sólista baletního souboru Národního divadla v Praze se od ledna stane uměleckým šéfem baletu Moravského divadla v Olomouci, kde po téměř devíti letech skončil Robert Balogh.

Proč jedna z nejvýraznějších osobností českého baletu kývla na nabídku z Olomouce a jaké má představy o směřování souboru, poodhalil Michal Štípa v rozhovoru po Deník, který poskytl během hostování Louskáčka ve střední Americe.

Jak se stane, že ikonickou osobnost Národního divadla, prvního sólistu nejprestižnější tuzemské baletní scény zláká Olomouc?
Vše byla shoda náhod. Jsem v životní fázi, ve které jsem se rozhodoval, jakým směrem půjdu dál. Během mé taneční kariéry jsem začal také pedagogickou činnost, které se stále věnuji. Minulou sezónu jsem měl možnost vytvořit choreografii k baletu Don Quijot, což mě také velice bavilo. Od letošního roku jsem nastoupil na studium Vysoké školy Janáčkovi akademie múzických umění v Brně. A do toho mi přišla nabídka ředitele olomouckého divadla Davida Gerneše na pozici šéfa baletního souboru, která mě zaujala.

Co rozhodlo?
Rád bych předal své zkušenosti, které jsem získal na divadelních prknech po celém světě. A tohle mi přišlo jako přirozená cesta, jak ve své kariéře pokračovat.

Všimla jsem si, že v Národním divadle vám gratulovali k nové příležitosti, oceňovali váš umělecký přínos. Máte již odezvu z Olomouce, od budoucích spolupracovníků, podřízených?
Odezva byla velmi silná, až mě to překvapilo a dojalo. Od některých tanečníků i diváků z olomouckého divadla jsem dostal příjemné zprávy, díky kterým se na svou pozici šéfa těším o to víc.


Celý rozhovor najdete o olomouckých plánech Michala Štípy
v pondělním tištěném vydání Olomouckého deníku 3. prosince