„Čekáme na souhlas Drážního úřadu, pak zahájíme prodej speciálních místenek pro české cestující. Jízdné ve vlaku se nevybírá,“ informoval mluvčí Českých drah Radek Joklík.

V Česku si lidé jízdu tímto vlakem mohou vyzkoušet vůbec poprvé. Railjet by měl jet po trase Břeclav, Hodonín, Otrokovice, Přerov, Hranice na Moravě a Ostrava Svinov.

Jednosměrná místenka bude stát tři sta korun. Zpět z Ostravy do Břeclavi vyrazí ve čtvrtek 18. června. Na českém území pojede ale souprava maximálně 160kilometrovou rychlostí, na vyšší rychlosti totiž nejsou připraveny železniční koridory.

Railjet měří bez lokomotivy 185 metrů, váží 330 tun a má 408 sedadel. Standardně je v soupravě spojeno sedm osobních vozů. Táhne je elektrická lokomotiva Taurus, která drží světový rekord v rychlosti mezi sériově vyráběnými lokomotivami. Rakouský railjet je rozdělen do tří tříd – ekonomické, první třídy a třídy premium s nadstandardním komfortem, která je vybavena koženými sedačkami a elektrickými přípojkami.

Celá souprava je klimatizovaná. Handicapovaní mohou k nástupu použít vestavěnou zdvižnou plošinu u označených nástupních dveří. Rakouský rychlovlak railjet vyrábí společnost Siemens. Místenky bude možné zakoupit v pokladnách Českých drah

. Podrobný jízdní řád a další informace zveřejní České dráhy v následujících dnech.