Podle některých je však snížení žulového prvku až příliš výrazné a řidiče svádí k rychlé jízdě.

„Z vlastní zkušenosti vím, že čtyři retardéry na silnici byly až příliš, řidiče to dost obtěžovalo. Teď je jízda přes retardér rozhodně méně hlučná než dříve, na druhou stranu ale přes toto místo projíždí řidiči dost rychle, jako by tam ani žádný retardér nebyl," uvedla ředitelka soukromé mateřinky Edita Bílá.

„Myslím, že ke snížení retardéru mělo dojít v jiném místě, ne zrovna před školkou," dodala.

Podobného názoru je také paní Adéla, která v inkriminovaném místě silnici přecházela.

„Sama tudy často projíždím, takže vím, jak nepříjemné ty retardéry byly. Ale někteří té nové situace evidentně zneužívají a při jízdě neberou ohled na chodce," tvrdí.

Jde to projet povolenou třicítkou

Vedení města nechalo retardér u Prima školky snížit na polovinu jeho původní výšky.

Původně se přitom uvažovalo o snížení podle vzoru příčného prahu u Kroku, k němuž při dřívější opravě kanalizace došlo.¨

„Nově upravený retardér je skutečně nižší než ten u Kroku. Řidiči si tuto úpravu pochvalují. Myslím, že se to bez problémů dá projet na třicítku, která je v místě stanovená," konstatoval Pavel Slovák z odboru správy majetku.

Výška upraveného retardéru činí v současné době přibližně deset centimetrů.

Další úpravy nejsou v plánu

„Postupovali jsme přesně podle požadavků města. Práce probíhaly bez komplikací, žádné další úpravy retardérů momentálně v plánu nejsou," řekl včera Petr Kadala z firmy Strabag, jež akci prováděla.

Konečnému snížení příčného prahu u školky předcházelo úplné zrušení sousedního kusu poblíž křižovatky se Skalní ulicí.

Provedla se také oprava spár zbývajících dvou „hrbolů".

O úpravách či zrušení retardérů se v Hranicích uvažovalo prakticky ihned po jejich zavedení.

Na zřízení zpomalovacích prvků však město získalo dotaci a k očekávanému zákroku se tak kvůli pětileté době udržitelnosti projektu čekalo až doposud. V případě dřívějšího zásahu by město muselo dotaci vrátit.