„Vyřizovala jsem si doklady v květnu a fronta přede mnou byla, asi tři lidé. Žádné rezervace nevyužívám, ani nevím, že něco takového existuje,“ řekla Irena Kývalová, která si šla vyřídit nový občanský průkaz.

Podobné systémy zaváděli i v jiných městech, proto se hraničtí zastupitelé rozhodli přistoupit k modernizaci.

„Byl tady i určitý tlak ze strany občanů, zejména těch časově vytížených,“ dodal Bakovský.

Po zavedení online rezervací se však ukázalo, že cílová skupina je menší, než se očekávalo. Systém mezi lidmi příliš neuspěl i přesto, že se město snažilo službu výrazně propagovat.

Pokud si kdokoli otevře rezervační systém na webových stránkách města, může vidět, že jednotlivé kolonky zejí prázdnotou, a tak si zájemci mohou vybírat z velkého množství volných termínů.

„V současné době není moc lidí, kteří systém využívají, jsou to řádově jednotlivci měsíčně,“ vysvětlil Bakovský.

Systém obhajuje tím, že je především pro spěchající lidi, kteří s rezervací mají jistotu, že budou přednostně obslouženi, kdyby se utvořila nějaká fronta.

„Systém webových stránek, které jsme před několika lety modernizovali, umožňoval tuto službu bez problémů zavést, proto jsme toho využili,“ řekl k zavedení mluvčí hranické radnice Petr Bakovský.

Je možné si objednat schůzku s úředníkem na odboru vnitřních věcí a odboru dopravy pro vyřízení jakýchkoli požadavků spojených s osobními doklady, registrací vozidel, ověřováním podpisů a službami na matrice.

I pracovníci odboru dopravy, kde rezervační systém funguje nejdéle, potvrdili, že jsou lidé, kteří systém využívají, ale není jich mnoho.

Žadatel se musí před samotnou rezervací zaregistrovat. Stačí zadat svůj email, zvolit si heslo a účet je připraven k použití. Pak si vyberete požadovaný termín. Přijít na určené místo se doporučuje deset minut před vybraným časem, nejpozději však deset minut poté.

Petra Andrýsková