Původně se do mimoškolní aktivity přihlásilo asi pětadvacet dětí. „Postupně se jejich počet zredukoval na patnáct a tak jsem je rozdělil do tří skupinek, z nichž každá dostala za úkol vymyslet a zpracovat jedno zpravodajské téma,“ řekl učitel informatiky Petr Drábek, který se s žáky každé úterý schází a koriguje jejich práci.

V tomto týdnu vyrazily děti poprvé do terénu. První skupinka pracuje na tématu velkého počtu supermarketů ve městě, druhá zpracovává informace o působení svého školního parlamentu a třetí shromažďuje materiál o úspěších florbalového oddílu, který na škole působí.

Láká je i práce ve střižně

„Mě by se práce redaktora líbila,“ přiznala se Jana Kolářová, která napsala scénář o parlamentu. „To mě více láká práce s videem,“ těší se na práci ve střižně její spolužačka Andrea Stoklasová.

Pokud se jim reportáž povede, budou se jí moci pochlubit v regionální televizi, která ji odvysílá. „Snažíme se do jejich práce zasahovat jen minimálně. Je zajímavé vědět, jak vidí Hranice, jeho události a palčivé problémy mladá generace,“ řekl kameraman regionální televize Gate Television, který žákům na schůzkách předává své zkušenosti z praxe.

Školáci ze ZŠ Šromotovo nejsou ale v psaní zpravodajských textů, natáčení ani stříhání žádnými nováčky. „Je to součást výuky. Žáci už si sami vyráběli reklamy, životopis nebo fiktivní zpravodajství, ale do terénu šli v tomto týdnu poprvé,“ uvedl Drábek.