Pracovníci Správy silnic Olomouckého kraje budou vozovky ošetřovat pouze inertním posypem.

„Máme všechnu techniku v provozu, včetně traktorových radliček. Silnice první třídy jsou mokré po chemickém posypu, silnice druhých a třetích tříd buď mokré se zbytky rozbředlého sněhu, nebo s vrstvou sněhu s inertním posypem,“ hlásil v úterý odpoledne Vladimír Vystřela z dispečinku zimní údržby Správy silnic Olomouckého kraje v Hranicích.

I když všechny komunikace byly podle něj sjízdné, zvlášť opatrní by řidiči měli být ve výše položených oblastech.

„Je to Středolesí a také trasa z Partutovic na Luboměř,“ zmínil Vystřela.

Šest sypačů s radlicemi a tři traktorové radličky zajišťovaly průjezdnost silnic na Přerovsku.

„Zatím byl naštěstí klid, ani moc nezafukovalo, jen mírně na Větřáku,“ řekl v úterý odpoledně Jiří Vlček z přerovského cestmistrovství.

Podle meteorologů mají teploty klesnout až na minus dvacet stupňů Celsia.

„Sypeme solí i inertem, ale kolem minus deset sůl přestává působit,“ dodal Vlček.

V ulicích se bude uklízet až do večera

Po celý den pracovali i lidé z Ekoltesu v Hranicích.

„V terénu máme dvě multikáry a tři traktory s radličkou. Budeme město čistit až do večera, protože pokud opravdu přijdou teploty kolem minus dvaceti, byl by to zítra na chodnících velký problém,“ řekl ředitel Ekoltesu Milan Vinkler.

V Přerově pracovaly Technické služby v úterý od šesti hodin ráno.

„Prováděli jsme plužení a chemický posyp komunikací, plužení chodníků, úklid zastávek a také úklid v místních částech,“ sdělil Jiří Gala, vedoucí provozu údržby komunikací Technických služeb města Přerova.

V Přerově odpoledne přestalo sněžit, technici přesto počítali s tím, že budou pracovat i večer.

„Budeme jezdit asi do noci,“ potvrdil Gala.

Železnice: -20 nám komplikace nezpůsobilo

Na očekávané extrémně silné mrazy se připravují železničáři.

„Monitorujeme situaci i aktuální předpověď počasí. Při závadách jsme připraveni ihned vyslat na místo své zaměstnance,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

Mráz a zejména rozdíly mezi denními a nočními teplotami mohou podle něj poškodit kolejnice.

„Může nastat porušení celistvosti kolejnice a lomy. Samozřejmě úměrně k tomu, jak je kde stará infrastuktura,“ dodal Halla.

Provoz na železnici zima dosud nijak výrazně neovlivnila.

„Máme standardní zimní provoz, soupravy se před jízdou předtápějí, pokud některý vůz netopí, musí se vyřadit. Mrazy kolem minus dvaceti stupňů jsme měli už před čtrnácti dny a žádné větší komplikace to nezpůsobilo,“ uzavřel mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.