„Poskytuje základní informace o reklamačním řízení, o délce záruční doby, lhůtě vyřízení reklamace nebo podmínkách odstoupení od kupní smlouvy. Pomáhá také s nekorektními nabídkami různých zprostředkovatelů energií, podezřele vysokými cenami nebo s problémy s ukončením činnosti současných dodavatelů,“ upřesnil mluvčí Městského úřadu Hranice Petr Bakovský.
Poradna je v Hranicích otevřena od roku 2015, podporuje ji město. Kromě Hranic už je v Olomouckém kraji otevřena pouze v Olomouci. Poradna je otevřena v době od 13 do 17 hodin na zámku v přípravně obřadní síně.
Loni se na spotřebitelskou poradnu v Hranicích obrátilo o pomoc 120 klientů. Vzhledem k tomu, že poradna v Hranicích je otevřena jen jednou měsíčně, využívají spotřebitelé poradenskou linku 607 398 511.

„Velká část dotazů řešených pracovníky SOS v současné době má souvislost se smlouvami o dodávkách energií. Tento nárůst souvisí s probíhající energetickou krizí, snahou některých dodavatelů o nekorektní jednání vůči svým zákazníkům,“ přiblížil mluvčí města.
Další prioritou Sdružení obrany spotřebitelů je vzdělávání zranitelných skupin spotřebitelů, a to zejména seniorů, kteří jsou vystavováni stále většímu tlaku například ze strany zprostředkovatelských firem působících na trhu s energiemi.
„Proto v roce 2022 Sdružení ve spolupráci s Klubem seniorů Hranice uspořádalo přednášku pro seniory na téma Bezpečí seniorů – uzavírání nevýhodných smluv, manipulační techniky a nekalé praktiky s důrazem na problematiku energií a dalších služeb spojených s bydlením,“ doplnil mluvčí Městského úřadu Hranice Petr Bakovský.
Termíny spotřebitelských poraden
- středa 5. dubna
- středa 3. května
- středa 7. června
- mimořádně v pátek 14. července od 8 do 11 hodin
- středa 2. srpna
- středa 6. září
- středa 4. října
- středa 1. listopadu
- středa 6. prosince