Ta má teprve zjistit, jak a jestli vůbec by spojnice mezi těmito dopravními tahy šla provést.

Vzhledem ke složitosti trasy to totiž není vůbec jisté. A opozice se obává možnosti, že zatímco město za studii proveditelnosti z veřejných prostředků zaplatí kolem sta tisíc korun, nakonec se dospěje k negativnímu výsledku.

„Je zapotřebí zjistit, jestli se nezpracuje ještě nějaká jiná varianta. Nerad bych se dočkal toho, že dostaneme na stůl studii proveditelnosti za sto tisíc a pak si řekneme, že tudy cesta nevede," tvrdí lídr opozitní volební strany Hranice 2000 Vladimír Juračka.

Celý projekt si klade za cíl odlehčení obytné části města od nákladní dopravy a s tím související vysoké míry znečištění životního prostředí. Hlavní zádrhel v souvislosti s nově vybudovaným úsekem však tkví v části, kterou vede železniční trať.

„O napojení těchto dvou silnic a odlehčení dopravy z průmyslové zóny se jednalo už dříve. Myslím, že hlavním výstupem studie by mělo být stanovisko, jestli je, nebo není reálné dostat se touto cestou přes železnici. To je alfa a omega celého projektu," podotkl k problému člen rady města Vojtěch Zima (ČSSD).

Opozice zčásti kritizuje také fakt, že při projednávání návrhů studie se koaliční strana obešla bez vyjádření dopravní komise.

„Je to porušení platné směrnice, která říká, že všechny zásadní materiály musí před projednáváním v zastupitelstvu nebo radě procházet řádným připomínkovým řízením. Buď tedy zrušme dopravní komisi, která má vyjadřovat expertízy a stanoviska, nebo jí dejme to, co jí z hlediska jejího statutu náleží," uvedl dále Vladimír Juračka.

Náklady? 30 - 70 milionů, asi

Doposud je ale celý projekt v podstatě v plenkách a zatím se řeší hlavně na teoretické bázi. Momentálně není ani příliš jasné, za kolik by se zmíněné spojení dalo provést.

Právě na penězích by přitom myšlenka spojnice mohla nakonec ztroskotat. Podle původních předpokladů půjde na výstavbu asi třicet až sedmdesát milionů korun. Konkrétnější výpočty má přinést právě studie proveditelnosti.

Podle radního Karla Hübla (Věci veřejné) by město mohlo v budoucnu žádat o dotační příspěvky.

„Hranice mají velký problém se znečištěním ovzduší. Kdybychom se nesnažili jej vyřešit, byla by to chyba. A toto je ten pokus. Pokud budeme mít nějaké řešení, můžeme shánět dotaci. Pokud ho mít nebudeme, bude se současný stav neustále zhoršovat," míní člen hranické koalice.

Zastánci současného návrhu na zpracování studie proveditelnosti nakonec uspěli a prvotní projekt k megalomanské stavbě tak na zasedání nejvyššího orgánu města dostal zelenou.

Stavba spojnice mezi Tovární ulici a silnicí I/47 by se však dotkla také celkem šestadvaceti pozemků. Osm z nich vlastní fyzické osoby, zbytek náleží státním podnikům či soukromým společnostem.