VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Starosta Kudláček: Páteřní komunikace nás musí spojovat nikoli rozdělovat

Nebývalý rozruch a a místy i ostrou diskuzi mezi lidmi vyvolala v minulých týdnech hranická doprava. Instalace nových radarů ve městě začátkem roku, a především nedávná změna rychlosti na silnici I/47, která se ze sedmdesátky snížila na 50 km v hodině. To jsou novinky, na které si řidiči v Hranicích musejí zvyknout.

20.4.2018 2
SDÍLEJ:

Starosta Hranic Jiří KudláčekFoto: DENÍK/Jiří Kopáč

„To co vy nazýváte vřavou, vnímám jako zájem lidí o své město a je to také důkaz, že se pracuje. Společenská diskuse je potřebná a tam kde neprobíhá, se stagnuje. Ano, připravujeme řadu rozvojových změn a je potřeba je vysvětlovat,“ uvedl v rozhovoru starosta města Hranice Jiří Kudláček.

Hranice začaly instalovat kontrolní zařízení pro měření rychlosti, co si od toho slibujete a jak probíhá výběr a příprava instalací. Není to jen vylepšování městského rozpočtu?
Každé město je lokalita kde by měl probíhat především náš běžný život. Město není fabrika, není to závodní dráha a nemělo by to být ani místo, kde se necítíme příjemně a bezpečně. Aby tomu tak bylo, je nutné zajistit dodržování pravidel, které k tomu všemu přispívají. Pokud na výpadovce na Valašské Meziříčí, kde máme školská zařízení, odbočení do turistického kempu, sportovní zařízení Naparia a lázeňskou oblast, někteří lidé jezdí na padesátce i sto dvacet je potřeba zajistit dodržování pravidel a to činíme.
Slušných lidí se to nedotkne, ti pravidla dodržují.

Takže s instalací radarů budete pokračovat?
V této chvíli jsou vybrány čtyři kontrolní body, kde budeme hlídat rychlost vozidel. Vše směřuje k ochraně našich občanů, dětí a starších osob. Ti všichni i na přechodech předpokládají, že řidiči mají rozum a dodržují předpisy. Pokud zjistíme, že někde doprava ohrožuje nebo omezuje naše občany nebo že například v blízkosti škol nejsou dodržována pravidla městského provozu, budeme v instalaci měřících zařízení pokračovat.

Na tranzitní silnici první třídy I/47 jste nechali snížit rychlost ze 70 km v hodině na 50 km v hodině. Řidiči byli potrestáni za nedbalost chodců. Nešla tato situace řešit nějakým nadchodem?
To je velmi zjednodušený pohled. Na koncepci budoucnosti našeho města se již pracuje téměř tři roky. Doprava a tedy i celá mobilita ve městě musí mí koncepci a to vyžaduje soustavnou práci odborníků.
V minulosti někdo naplánoval tranzitní silnici prostředkem města a rozdělil jej na poloviny, které v rámci dnešních předpisů kvůli této situaci nespolupracují. My se s touto situací musíme nějak vyrovnat.
Řešíme cyklostezky, pěší koridory, výjezdy z lokalit okolo tohoto tranzitu, hluk, prašnost a také možnosti jak město opět propojit. Tento tranzit, který nahradila dálnice, se v budoucnu musí opět stát plnohodnotnou městskou komunikací a na tom pracujeme. Dnes na tom prodělá několik chvátalů přibližně 30 až 40 vteřin na dvou kilometrech. V budoucnu na tom vydělá celé město.
Páteřní komunikace města nás musí spojovat nikoli rozdělovat.

O přípravě obchvatu

Město plánuje a připravuje severovýchodní obchvat, je vůbec potřebný a co bude řešit?
K řešení dopravy se sbírají data. Kolik a kde vozidel projede, v jakém čase a jaká je jejich skladba. Dále se posuzují jednotlivé komunikace, křižovatky a to nejenom jejich současný stav, ale také výhled. Do tohoto výhledu jsou komponovány informace o rozvoji města i neustálé nárůsty počtu vozidel na silnicích. Velmi zjednodušeně řečeno, je potřebné, abychom tlačili dopravu mimo naše domovy, mimo centra měst a dokázali ji rozdělit na více tras a okruhů. Jinak se při sebemenším problému doprava ve městě zcela zablokuje. Ze všech těchto důvodů víme my i Krajský úřad Olomouckého kraje, že obchvat města je potřebný.

Prý dochází ke spekulaci s pozemky a nebude tedy možné obchvat realizovat.
Obchvat samotný bude komunikací druhé třídy a investorem bude krajský úřad. V současné chvíli se připravuje změna územního plánu města Hranic. Ta se provádí na základě Technicko-ekonomické studie obchvatu, která byla odsouhlasena investorem. Změna územního plánu se dokončí po prověření realizovatelné varianty trasy.
Po přijetí změny budeme znát pozemkové nároky na tuto stavbu. Stavba bude ve veřejném zájmu a z toho se odvíjí další povinnosti a práva investora. My se v této chvíli snažíme řešit všechny požadavky dotčených stran. Těchto připomínek evidujeme více a není vždy jednoduché vyhovět. Ceny za výkupy zatím nejsou řešeny.

Jaký předpokládáte rozpočet takové stavby, a bude to vůbec ekonomicky přínosné?
Rozpočet stavby severovýchodního obchvatu Hranic je odhadován až na 600 milionů korun. Tuto investici bude financovat kraj z fondu dopravní infrastruktury.
Město Hranice musí vyřídit stupeň územního rozhodnutí a vykoupit pozemky pod stavbou. Odhad ceny výkupů prozatím neznáme, protože není dokončen výběr trasy. Můj odhad je cca 30 až 50 milionů korun.
Za tuto investici odkloníme značnou část dopravy z centra a odlehčíme silnici I/47, kterou postupně vrátíme pro potřeby městské dopravy. Postupně budeme omezovat nákladní dopravu obytnými zónami a po vnitřních komunikacích. Přínosy pro město jsou velké a nejsme jediné město, které obchvat plánuje. Řada měst má letité zkušenosti a obchvaty by určitě nikdo nerušil.

Pane starosto, máte velké plány, budou realizovány nebo zůstane jen u projektů?
Některá města stagnují, jiná se neustále rozvijí. Vše je o lidech. Něco dnes změnit je dlouhodobý proces. Pokud se nějaká politická garnitura lekne nebo přeruší dlouhodobé strategické plány rozvoje nepozná se to ihned. Když jsem převzal funkci starosty nebylo z rozvojových plánů připraveno nic.
Je nutné realizovat protipovodňová opatření a obnovit zeleň. Vše běží na plné obrátky.
Chci založit budoucnost dopravní obslužnosti Hranic, naplánovat zajištění veškeré mobility, dát našemu městu moderní kabát a zajistit, aby se mladí lidé do Hranic po studiích vraceli. Věřím, že další generaci předám slušnou připravenost k dalšímu rozvoji, pokud to nestihneme udělat my sami. To jsou mé vize a cíle. Uvidíme, kam až se tou nehoráznou byrokracií prodereme. 

Autor: Redakce

20.4.2018 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Doprava a logistika Dispečer 25 000 Kč Dopravní dispečeři Dispečer/ka MKD. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč, mzda max. 35000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Pracoviště: Mlýnská č.p. 229, Majetín. Nástup možný ihned. Prac. doba: 7:30 - 15:30 hod., Požadavky: vzděl. SŠ nebo VŠ, znalost NJ podmínkou, výhodou další jazyky (AJ, FJ, RJ), výhodou praxe, orientace v MKD., Hrubá mzda 25.000 - 35.000 Kč, dle praxe., Své životopisy zasílejte POUZE na výše uvedený email.. Pracoviště: Spex, spol. s r.o. - provozovna, Mlýnská, č.p. 229, 751 03 Brodek u Přerova. Informace: Blahoslava Spáčilová, . Stavebnictví - Stavebnictví Stavební dělník 16 800 Kč Dělníci v oblasti výstavby budov Pomocný stavební dělník. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 16800 kč, mzda max. 17800 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Požadavky:, fyzická zdatnost, , Zájemci se mohou hlásit:, - zasláním životopisu (CV) na e-mail: sapemad.stavby@seznam.cz;, - telefonicky (08,00 - 17,00hod.) na čísle 702 039 323 - paní Petra Novotná. Pracoviště: Sapemad stavby s.r.o., tř. Gen. Janouška, č.p. 2688, 750 02 Přerov 2. Informace: Petra Novotná, +420 702 039 323. Výroba - Výroba Montážní dělník 22 000 Kč Montážní dělníci výrobků z kovů Montér. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 22000 kč, mzda max. 26000 kč. Volných pracovních míst: 20. Poznámka: Požadujeme:, vyučení v oboru (strojní/elektro), čtení technické dokumentace, manuální zručnost; AJ a ochota cestovat výhodou nikoliv podmínkou, , Nabízíme:, Po roce možnost prodloužení smlouvy na dobu neurčitou; týden dovolené navíc, příspěvek na závodní stravování, příspěvek na dopravu, Flexi Pass poukázky, příspěvek na penzijní připojištění, firemní kurz AJ, , , Zájemci se mohou hlásit u kontaktní osoby - paní Veronika Březinová:, - zasláním životopisu (CV) na e-mail: veronika.brezinova@avl.com;, - telefonicky na čísle 581 653 375;, - osobně (08,00 - 14,00hod.) na adrese místa výkonu práce, , Místo výkonu práce: AVL Moravia s. r. o., Tovární 605, 753 01 Hranice. Pracoviště: Avl moravia s.r.o., Tovární, č.p. 605, 753 01 Hranice 1. Informace: Veronika Březinová, +420 581 653 375. Obchod - Obchod Prodavač, prodejce 89 Kč Prodavači textilu, obuvi a kožené galanterie Prodavač/ka. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Turnusové služby, úvazek: . Mzda min. 89.2 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Nástup možný i po dohodě, pracovní doba (v turnusech "krátký x dlouhý" týden dle rozpisu zaměstnavatele, včetně víkendů) 09,00 - 20,00hod., , Požadujeme:, komunikativní a příjemné vystupování; spolehlivost; ochotu; praxi v prodeji - je výhodou; švadlena - výhodou, , Nabízíme:, možnost výkonu práce i na zkrácený úvazek, , Zájemci se mohou hlásit:, - zasláním životopisu (CV) na e-mail: fantazim-collection@centrum.cz;, - telefonicky (09,00 - 17,00hod.) na čísle 606 194 842 - paní Jitka Škurková. Pracoviště: Fantazim collection s.r.o. - pracoviště přerov, Čechova, č.p. 3491, 750 02 Přerov 2. Informace: Jitka Škurková, +420 606 194 842.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

František z Přerova se kvůli vrozené vadě může pohybovat jen s pomocí rukou. K usnadnění života mu pomůže i výtěžek Kabelkového veletrhu Deníku
9

Výtěžek Kabelkového veletrhu pomohl dětem

Fotbalová rozlučka Tomáše Rosického

Hráči McDonald´s Cupu se zúčastnili rozlučky Tomáše Rosického. Co jim vzkázal?

Cestu mezi Teplicemi a Valšovicemi na dva měsíce zavřou

Obyvatelé vesnic na Hranicku se musí připravit na další uzavírku. Od příštího týdne bude kvůli rekonstrukci neprůjezdná silnice mezi obcemi Teplice nad Bečvou a Valšovice. Uzavírka potrvá až do poloviny prosince.

Tajemník či zastupitel? Vladimíra Vyplelíka čeká zásadní rozhodnutí

Zásadní rozhodnutí má před sebou současný tajemník Městského úřadu Hranice Vladimír Vyplelík.

Divadlo Štěk & spol. je zpět. A kontroverzní Koule taky

Divadlo Štěk & spol. mohli diváci naposledy spatřit v roce 2012 v dramatu Daniela Keyese Růže pro Algernon. Po téměř sedmileté pauze se vrátili zpět. Minulý pátek uvedl soubor v Divadle Stará střelnice svou fungl novou hru Koule a podle reakcí diváků je zřejmé, že měli šťastnou ruku.

Petr Večeřa v zastupitelstvu neusedne, nahradí jej Robert Selzer

Týden po volbách dochází k změnám v nově zvoleném hranickém zastupitelstvu. Úspěšný kandidát hnutí Otevřená radnice Petr Večeřa se vzdal svého mandátu. V zastupitelstvu tak místo něj usedne ostřílený Robert Selzer.

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT