Podle překladatelů petice jsou poslední dva úseky dálnice D1 – tedy z Přerova do Lipníku nad Bedčvou a z Říkovic do Přerova strategické a města se bez nich nemůžou dál rozvíjet.

„Dopravní podmínky v Přerově jsou vážné a na dnešní situaci je nejsmutnější to, že z celé dálnice D1 mezi Ostravou a Prahou chybí už jen posledních čtyřiadvacet kilometrů kolem Přerova,“ uvedl senátor a primátor města Jiří Lajtoch (ČSSD).

„Dálnice D1 se zastavila v jižní části těsně před Přerovem – v Říkovicích – a dál zase pokračuje až od Lipníku nad Bečvou,“ dodal Lajtoch.

Ten zároveň zdůraznil, že se v Přerově podepsalo už patnáct tisíc lidí pod petici s výzvou za urychlené řešení kritické dopravní situace ve městě.

Náměstek ministra dopravy Ivo Toman senátory na jednání informoval o tom, že stavba dálnice v úseku Přerov – Lipník by měla podle návrhu začít už v příštím roce a má dostatečné finanční krytí, a to i ve střednědobém výhledu pro další roky 2013 a 2014.

„Touto stavbou vzroste tlak i na dokončení dalšího úseku Říkovice – Přerov, kde jsou pro příští rok také alokovány finanční prostředky na majetkoprávní a projektovou přípravu. Se zahájením se počítá v roce 2014. Cílem ale je, aby dílčí úsek stavby – mimoúrovňová křižovatka Přerov – sever, byl projednán a připraven již v předstihu,“ zdůraznil Toman.

Slibům už nevěříme

Senátor Lajtoch už je ale podle svých slov v otázce rychlosti dostavění dálnice značně skeptický.

„Stejně jako já, tak i občané z celého Přerovska, už nevěříme slibům – a budeme jim věřit, až se opravdu něco začne dít,“ konstatoval.

Ministr dopravy Pavel Dobeš (VV) už na své návštěvě Přerova v září letošního roku ujistil, že dokončení dálnice D1 z Říkovic – Přerova je pro rezort jednou z priorit.

Zároveň se ale netajil tím, že stavba vnitřního průtahu městem s takzvaným průpichem, která by znamenala odvedení dopravy z centra, ještě bude muset počkat.