Právě přes neplacené telefonní číslo by lidé mohli své připomínky a požadavky vůči firmě uplatňovat.

„Budeme chtít, aby tento bezplatný telefon každého upozornil, že hovor bude zaznamenáván. Volající bude také požádaný, aby se představil. Nechceme, aby byl hovor anonymní. Chceme totiž zabránit zneužívání služby, což u anonymních linek vždycky hrozí," řekl předseda dozorčí rady podniku Ekoltes Hranice Josef Úlehla.

Stížnosti obyvatel například na nefunkčnost veřejného osvětlení či třeba nepořádku u popelnic v současné době přijímá pracovník firmy. Zaměstnanci společnosti si také pořizují písemné záznamy o tom, kdy došlo k vyřešení celého problému. Plánovaná bezplatná linka by ale podle ředitele Ekoltesu Milana Vinklera měla umožnit lidem dovolat se do firmy i mimo pracovní hodiny, tedy třeba v sobotu či v neděli.

Celý projekt včetně konkrétních dohod s operátorem bude vedení společnosti řešit až na svém jednání 30. dubna.

„Nyní sbíráme bližší informace o podmínkách, jak záležitost zajistit například s operátorem. Prvořadé je, aby linka byla pro občana bezplatná," zdůraznil Milan Vinkler.

Nový web a informační letáky

Aktualizace internetových stránek či třeba informační leták firmy včetně kontaktů na vedoucí pracovníky podniku pak mají být dalším krokem vedoucím k lepší informovanosti obyvatel.

„Naše webové stránky jsou v současné době přežité. Jsou staré už šest nebo sedm let. Počítáme s tím, že v průběhu příštích měsíců se jejich nová podoba rozběhne," doplnil ředitel.

Dej tip

O bezplatném záznamu stížností a připomínek obyvatel si ale se zástupci firmy promluví také představitelé města Hranice. Ti totiž o službě s podobným zaměřením přemýšlejí také.

„Zvažujeme několik možností, jak zlepšit zpětnou vazbu od občanů. Jednou z nich je celorepubliková aplikace s názvem Dej tip. Občan buď chytrým mobilem, který pomocí gps lokalizuje místo, nebo i přes webové rozhraní pošle fotku a typ případné závady. Obec pak na základě podnětu může problém řešit. Občan se pak na webu města dozví, zda se věc řeší a jak," řekl tiskový mluvčí Městského úřadu Hranice Petr Bakovský.

Doposud ale není známý termín, ve kterém by se celý servis měl rozběhnout. „Zatím k tomuto projektu získáváme podrobnější informace. Potřebujme zjistit klady a zápory tohoto řešení," dodal mluvčí.