„S interaktivní tabulí pracují naši žáci na prvním stupni v jedné specializované třídě. Kantoři ji využívají v hodinách matematiky, angličtiny, vlastivědy i přírodopisu. Přes dataprojektor se dají na tabuli přenášet například mapy nebo početní příklady a žáci na ni mohou i psát,“ popsal využití tabule ředitel školy Jan Jursík.

Škola shání sponzory

Podle slov ředitele by škola interaktivních tabulí využila daleko více, především pro žáky druhého stupně. Proto se škola rozhodla hledat mezi firmami i rodiči finanční dárce a sponzory, kteří by jim pomohli k nákupu aspoň ještě dvou tabulí pro druhý stupeň školy.

„Bohužel je to otázka financí. Rozpočet školy nám nikdo nenavýší a v našich silách je pořídit pouze jednu tabuli za rok,“ posteskl si Jan Jursík. Je jasné, že škola si bude muset sehnat peníze na interaktivní tabule jiným způsobem. „Pokud se sponzoři najdou, určitě jsme ochotni je za to nějakým způsobem prezentovat,“ dodal ředitel.

Výuka 21. století

Interaktivní tabule používá nejpokročilejší digitální technologii snímání. Zjednodušeně řečeno vše, co se objeví na obrazovce počítače, promítá dataprojektor na tabuli a naopak. Interaktivní tabuli lze také propojit s video a DVD přehrávačem či mikroskopem.

„Výuka se stává daleko efektivnější. Učitelé si mohou nachystat učivo v klidu ve sborovně nebo i doma. Učivo si pak uloží a mohou ho používat a doplňovat i další roky. Pro žáky je tato projekce daleko přehlednější a hlavně zajímavější,“ uvedl Jan Jursík.

Slova ředitele potvrzují i zdejší kantoři. „Myslím si, že nyní máme možnost se na výuku daleko lépe připravit, udělat ji daleko zajímavější. Děti to hrozně baví, daleko lépe udržují pozornost,“ sdělila učitelka Jana Vítková.

„Ideální stav by byl mít tuto tabuli v každé učebně, využití by se rozhodně našlo. Ale když v budoucím školním roce seženeme peníze aspoň na dvě, byla by to špička,“ řekl s nadějí v hlase Jan Jursík.